چاپ این صفحه

افزایش 50 کیلومتری خط ریلی در بندر شهید رجایی

میناب نیوز: مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در امور بین الملل با اشاره به افزایش 50 کیلومتری خط ریلی در بندر شهید رجایی گفت: حجم گسترده واردات و صادرات در بندر شهید رجایی نیازمند یک پس کرانه قوی برای پوشش آن است.

به گزارش  میناب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ، مشاور مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان در امور بین الملل با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر این مجموعه حدود 53 درصد از کل حجم عملیات تجاری صادرات و واردات را به خود اختصاص داده اند که این حجم عملیات مستلزم یک پس کرانه قوی و زیر ساخت بسیار گسترده است.

محمد علی اصل سعیدی پور در ادامه به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و افزود: احداث راه ارتباطی مناسب یکی از ملزومات این توسعه است که خوشبختانه پس از طرح در جلسه کارگروه ویژه ریاست محترم جمهوری ؛پروژه مذکور تحت عنوان بزرگراه بندر شهید رجایی تصویب شد و به عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین به دیگر اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: دو بانده کردن خط متصل راه آهن به بندر شهید رجایی نیز یکی دیگر از مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهوری بوده که پروژه حیاتی و اثرگذار برای بندر شهید رجایی خواهد بود.

سعیدی پور با بیان اینکه کمتر از 10 درصد از حمل و نقل در این بندر از طریق ریل صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر 40 کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد که 10 کیلومتر دیگر نیز در قالب سه پروژه احداث ترمینال ریلی مواد نفتی ، ترمینال ریلی کانتینری و ترمینال ریلی مواد معدنی در دست اجراست.

مشاور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: احداث 3 ترمینال ریلی فوق الذکر نیز در قالب مصوبات کارگروه ویژه ریاست محترم جمهور بوده است که با اتمام آن پتانسیل های ریلی گسترده ای در این مجتمع بندری فراهم خواهد کرد. وی با بیان اینکه با اتمام دو خطه شدن راه آهن تزرج - بندرعباس یک حرکت روبه جلو صورت خواهد گرفت، افزود: با هماهنگی هایی که پس از اتمام این طرح بین بنادر و راه آهن صورت خواهد گرفت امید می رود رشد 10 درصدی در این عرصه بوجود آید.

سعیدی پور در ادامه افزود: ما متاسفانه از حمل و نقل ریلی بخوبی بهره نبرده ایم امروزه استفاده از حمل و نقل ریلی در قالب رویه های مختلف حمل و نقل ترکیبی در دنیا بسیار رایج شده است که از جمله آن می توان به قطار دریایی (Seatrain) و پیگی بک یا حمل کامیون با بار بر روی قطار اشاره کرد که ما در این عرصه کاملا بی بهره هستیم امید می رود با توسعه زیر ساختها و تامین تجهیزات شاهد سهم بیشتر راه آهن در حمل و نقل بار درکشور باشیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1004
برچسب زدن

موارد مرتبط