چاپ این صفحه

تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان

میناب نیوز:معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان گفت: طبق برنامه‌ پنج ساله که از سال 90 آغاز شده است، مجموع تولید میگوی پرورشی استان در پایان سال 94 باید به حدود 18 هزار تن برسد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، عبدالرضا ناطق با اشاره به پتانسیل‌های پرورش میگو در هرمزگان، وضعیت موجود، افق آینده و بسته حمایتی پرورش میگو اظهار داشت: هرمزگان از دیرباز به عنوان یکی از عمده ترين مناطق تامین آبزیان در کشور و منطقه مطرح بوده است.

وی گفت: وجود اراضی وسیع در نوار ساحلی و جزایر استان هرمزگان و وجود ذخایر متنوع از انواع گونه‌های میگو و ماهیان دریایی و سایر آبزیان زمینه مناسبی را برای توسعه آبزی‌پروری در استان فراهم آورده است.

معاون استاندار هرمزگان در همین راستا با اشاره به برنامه‌های بخش شیلات در افق برنامه پنج ساله کشور برای افزایش تولید آبزیان گفت: سهم قابل توجهي از نیاز کشور در این بخش طی سال‌های آینده باید از طریق میگوی پرورشی تامین و تولید شود.

به گفته این مقام مسئول میزان تولید از هزار و 206 تن در سال 80 به دو هزار و 297 تن در سال 90 رسیده است.

معاون استاندار هرمزگان گفت: وجود این آمار نشان از حرکت رو به جلو و پویای این صنعت در استان دارد.

ناطق در بخش دیگری از سخنان خود از شناسايي و ترويج گونه هاي پربازده اي مانند ميگوي وانامي و رويكرد اين صنعت ياد كرد و گفت توسعه گونه وانامي و دو دوره پرورش در سال سبب شد كه در سال 90 صادرات ميگو به ميزان 121 درصد نسبت به سال قبل افزايش داشته باشد .

معاون استاندار هرمزگان عنوان كرد بر اساس برنامه پنجم توسعه اقتصادي اجتماعي برنامه‌ها و اهداف میان مدت تولید میگوی پرورشی استان در مجموع پنج سال در استان به 17 هزار و 830 تن خواهد رسيد .

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1009
برچسب زدن

موارد مرتبط