امروز: پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

نهالهای مرغوب گرمسیری جایگزین باغهای لیموترش هرمزگان شدند

میناب نیوز:نهالهای مرغوب گرمسیری جایگزین باغهای لیموترش شدند.

 به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، معاون بهبود تولیدات گیاهی گفت : تا پایان امسال هزار هکتار دیگر از باغ های لیمو ترش آلوده به بیماری جاروک در این استان حذف و جایگزینی می شود.

غلام پور افزود : اجرای طرح های مقابله با بیماری جاروک لیمو ترش و مدیریت آن از مصوبات سفرهای دوم هیئت دولت به هرمزگان است .از بین بردن درختان لیموترش آلوده به ویروس بیماری جاروک جادوگر وکاشتن گونه های جدید درختان ، از راههای مبارزه با این بیماری است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : بیماری جاروک جادوگر باغ های لیموترش این استان را از 16 هزار هکتار به 10 هزارو و700 هکتار کاهش داده است .

غلام پور افزود : در اجرای این طرح باغ های با آلودگی بیش از 50 درصد حذف و با ارقام مرکبات و نباتات گرمسیری با 2 و نیم میلیارد تومان اعتبار جایگزین می شود. بیماری جاروی جادوگر از 14 سال پیش برای نخستین بار در باغهای روستای کریان میناب در وسعت نیم هکتار دیده شد. بیماری جاروک جادوگر بیماری ویروسی و ناقل آن حشره ای به نام زنجرک است. هرمزگان با تولید 175هزار تن لیموترش دارای رتبه اول کشور است .

امرارمعاش هفت هزار کشاورز هرمزگانی در شهرستان های ، میناب ،رودان حاجی آباد و بندرعباس با کشت لیموترش تأمین می شود . لیموترش سرشار از ویتامین سی واسید سیتریک وفلانویید است. بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی لیمو ترش با افزایش ایمنی بدن درمبارزه با عفونت های خونی موثر و به میوه جوانی مشهور است .

لیمو شیرین ، پرتقال ، نارنگی ، انبه ، چیکو ، گواوا ، کنار نهال های جایگزین شده در باغ های لیمو ترش است

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1016
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge