امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

استاندار هرمزگان گفت:خبرنگاران در جهت نشان دادن عمق توانمندی‌های نظام تلاش کنند

میناب نیوز:استاندار هرمزگان با اشاره به نقش خبرنگاران و ‌رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اقدامات و دستاوردهای نظارم گفت: نگاه عمیق رسانه‌ها به دستاوردها می‌تواند، عمق توانمندی نظام را به جامعه بیشتر بشناساند.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه استانداری، با تاکید براینکه خبرنگار باید وجدان بیدار جامعه باشد اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند با بیان صادقانه دستاوردها و همچنین چالش‌ها، جامعه را نسبت به تحولات پیرامون خود آگاه سازد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برقراری ارتباط درست بین مردم و مسولان با نگاه صادقانه مهمترین رسالت در اطلاع‌رسانی از جانب خبرنگاران است تصریح کرد: برقراری ارتباط درست بین مردم و مسولان با نگاه صادقانه مهمترین رسالت و مسولیت حوزه ارتباطات، اطلاع‌رسانی و خبر است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نظام اطلاع‌رسانی در هزاره سوم باید از کارکرد سنتی خود خارج و مجهز به علم روز ارتباطات باشد، یادآور شد: در این راستا تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی باید اخبار و گزارشات خود را به سبک موثر و نوین ارائه کند تا اهداف اطلاع رسانی در جامعه به بهترین شکل ممکن تبیین شود.

وی با باین اینکه امروز جهان به وسیله امپراتوری خبری اداره می‌شود و بسیاری از بنگاه‌های خبر پراکنی در راستای مسیر اندیشه‌های بزرگ ملتها تلاش می‌کنند اظهار کرد: امروز بسیاری از کشورهای استعمارگر در یک جنگ رسانه‌ای علیه حقوق بشر و آزادی حرکت می‌کنند.

عزیزی با اشاره به رسالت خطیر و حساس رسانه ها گفت: امروز اطلاع رسانی درست، به موقع، صحیح و امانت داری در خبر، خدمت به مردم و جامعه تلقی می‌شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: انعکاس درست عظمت کارها و قابلیت‌های مملکت و عبور از مرزهای بزرگ علم و فناوری به واسطه تلاش خبرنگاران و همراهی آنان با مردم و دولت محقق می‌شود.

استاندار با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها افزود: روابط عمومی‌ها باید با ارتباط صحیح بین مردم و سازمان‌ها، مسائل و نیازهای مردم و مسولان را منعکس کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: کارکرد رسانه در عصر ارتباطات برکسی پوشیده نیست که البته باید گفت نظام سلطه این ابراز مهم اطلاع‌رسانی را در خدمت مطالع خود قرار داده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: رسالت خبرنگاران متعهد ایجاب می‌کند با تلاش و مجاهدت در این عرصه اجازه ندهند نظام سلطه با وارنه جلوه دادن حقایق، منکر را به معرف تبدیل و از آن استفاده ابزاری کند.

عزیزی در همین راستا با بیان اینکه جهان امروز تحت نفوذ امپراطوری‌های بزرگ رسانه‌ای قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آنچه امروزه در خدمت اهداف استعمار و استکبار است اینکه مفاهمیم ارزشمندی همچون حقوق بشر، آزادی، برابری و عدالتخواهی را در بستر اطلاع رسانی به نفع خود مصادره کرده‌اند و علی‌رغم نقض صریح این موارد، مدعی تلاش برای کسب آنها و هدیه به جامعه بشریت است.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: امراطلاع‌رسانی اگر با منش و اعتقاد صحیح همراه باشد معادل همان خدمتی است که خبرنگار از بیان آن سخن می‌گوید که خوشبختانه خبرنگاران متعهد جامعه اسلامی با درک درست این حقیقت، سفیران آگاهی بخشی در جامعه هستند.

عزیزی اضافه کرد: خبرنگار نباید صرفا به آنچه شنیده می‌شود اکتفا کند بلکه با حضور میدانی خود و نگاه موشکافانه حقیقت را برابر مشاهدات خود منعکس کند تا به معنی واقعی حلقه ارتباط مردم و مسئولان باشد.

وی در بخش انتهایی سخنان خود با بیان اینکه نگاه مخلصانه و انعکاس صادقانه دستاوردها مدیون تلاش خبرنگاران متعهد عرصه اطلاع رسانی است از فعالان رسانه‌ها جمعی استان تجلیل کرد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1046
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge