امروز: چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 برابر با 15 می 2024

استاندار هرمزگان: توسعه بنادر در رونق اشتغال موثر است

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: توسعه بنادر در رونق اشتغال و توسعه اقتصادی استان موثر است.

به گزارشمیناب نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در مراسم کلنگ زنی بندر چند منظوره خمیر ضمن تبریک به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: توسعه بنادر می تواند در رونق اشتغال و توسعه اقتصادی استان موثر باشد و امیدوارم با افتتاح پروژه های دریایی شاهد توسعه و پیشرفت در این حوزه باشیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد بندر چند منظوره خمیر مهمترین خواسته مردم این شهرستان بود که در سفر چهارم هیات دولت مطرح شد، ابراز داشت: با بهره گیری اقتصادی، تجاری، صید و صیادی زمینه رونق و پیشرفت در بندر خمیر فراهم می شود.

وی با اشاره به اعتبار 14 میلیاردتومانی پروژه بندر چند منظوره خمیر در فاز اول افزود: اگر چه پیمانکار مربوطه متعهد شده است که این پروژه را 18ماهه تحویل دهد اما امید است با تلاش مضاعف شاهد افتتاح پروژه در حداقل زمان ممکن باشیم.

عزیزی بیان کرد: همزمان با این پروژه طرح توسعه بندرشهید رجایی نیز در حال انجام است که ظرفیت کانتینری آن را از یک و دو دهم میلیون teu به شش میلیون teu ارتقاء می دهد .

وی همچنین با اشاره به توفیقات مهم صنعت کشتی سازی کشور متذکر شد: به موازات توسعه زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی، صنعت کشتی سازی نیز در حال تقویت است.

استاندار هرمزگان در این ارتباط توضیح داد: حوضچه خشک ایزوایکو با اعتبار 4000 میلیارد ریال نیمه اسفندماه امسال به بهره برداری می رسد که باتوجه به قابلیت شناورهای پهن پیکر می توان آنرا مجموعه ای بی نظیر در خاور میانه دانست. عزیزی با اشاره به ضرورت توسعه بنادر به عنوان یکی از اولویت های اصلی در استان هرمزگان بیان کرد: امیدوارم با توسعه بنادر بتوانیم در آینده ای نزدیک به سهم واقعی خود در بخش اقتصاد و تجارت دست یابیم.

وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تاثیرهای ملی و بین المللی خود استان را در آستانه یک تحول جدی و بزرگ قرار داده است نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر ایجاد زیرساخت های مناسب در سواحل استان هرمزگان تصریح کرد: طرح های فراوانی برای توسعه و زیبا سازی سواحل در دست اجراست که برخی از آنها به زودی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: سال گذشته بیش از 15 میلیون نفر به استان هرمزگان سفر کردند که در این راستا باید با یک برنامه ریزی دقیق از این فرصت عظیم گردشگری برای توسعه بیشتر استان بهره مند شویم.

عزیزی با بیان اینکه از سواحل باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، ادامه داد: زیبا سازی شهرهای ساحلی رونق بیشتر گردشگری و اقتصادی را به همراه دارد.

رئیس شورای حمل و نقل استان هرمزگان با بیان اینکه بندر جزیره هرمز نیز از مطالبه‌های به حق مردم منطقه بوده که آماده بهره‌برداری شده، تصریح کرد: بندر نخل ناخدا نیز به عناون یکی دیگر از زیرساخت‌های بندری سهم شایسته‌ای در رونق تجاری و گردشگری استان خواهد داشت.

وی سپس با اشاره به احداث پل خلیج فارس به منظور اتصال جزیره قشم به بندر پل از طریق راه خشکی اظهار کرد: با احداث این پل شاهد یک اقدام بنیادین، ماندگار و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.

استاندار هرمزگان در ادامه عنوان کرد: برای توسعه استان باید نگاهی همه جانبه و عمیق بر اساس تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود داشت.

وی با تاکید بر هدف گذاری نیازهای مردم در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: در بخش راه و جاده نیز باید با اجرای پروژه ها و همچنین توسعه راهها و ایجاد زیرساخت های لازم عقب ماندگی های این بخش را جبران کرد که اقدامات بسیار خوبی در دست اجراست.

عزیزی با اشاره به اجرای یک هزار و 367 پروژه چهار سفر هیات دولت به استان هرمزگان اضافه کرد: علاوه بر این پروژه ها 42 پروژه مهر ماندگار نیز با اعتباری بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان در دست اجراست که با اجرای آن استان هرمزگان به جایگاه واقعی خود دست می یابد.

وی در پایان با اشاره به وجود خورهای متعدد در سطح استان هرمزگان یادآور شد: اگر از این خورها به نحو احسن در حوزه گردشگری استفاده شود شاهد تاثیر آنها در رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

شایان ذکر است استاندار هرمزگان به همراه مدیران این استان پیش از این با حضور گلزار شهدا با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کرد، همچنین وی در نخستین روز از ایام الله مبارک دهه فجر مرکز دندانپزشکی بیمارستان شهید شریعتی بندرعباس و بندر چند منظوره هرمز را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، عملیات اجرایی بندر چند منظوره خمیر با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 1471

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge