امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

افزایش تولید 10 درصدی انبه رسیده در هرمزگان / میناب رتبه اول تولید انبه در هرمزگان

میناب نیوز : مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی گرم ومرطوب و برخورداری از اقلیم مستعد طبیعی ، شرایط مناسب برای تولید انواع میوه های گرمسیری ،نیمه گرمسیری دارد.

به گزارش میناب نیوز ، مهندس مسعود گرگیج افزود : از مجموع زیرکشت محصولات باغی مقدار 2هزارو 808هکتار به کشت انبه اختصاص دارد که از این مقدار 844هکتار نهال و2044هکتار درختان بارور با میزان تولید سالیانه 24هزارتن می باشد.

وی اضافه کرد : سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته به دلیل  تولید نهال انبه پیوندی در شهرستانهای میناب ورودان وتوزیع آن بین باغداران ، 3درصد افزایش داشته است.

گرگیج عنوان کرد : تاکنون میوه 22هزار درخت انبه رسیده برداشت شده است و پیش بینی می شود تاپایان فصل برداشت قریب به 24هزار تن محصول برداشت وروانه بازارهای هدف شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تولید امسال به دلیل تغذیه مناسب درختان انبه ، مبارزه تلفیقی با آفات وشرایط آب وهوایی مناسب 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد. وی اذعان کرد : محصولات برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استانهای مختلف کشور ارسال می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: عمده کشت به شهرستانهای رودان و میناب اختصاص دارد که در این رابطه شهرستان میناب در استان رتبه اول تولید انبه را دارد.

گرگیج تصریح کرد: لانگرا ، سندری ، آلفونسو ، مشک ، خیار و عروس از مهمترین ارقامی است که در هرمزگان کشت شده است.

وی با بیان اینکه  فقط ترشی انبه به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی صادر می شود تاکید کرد : در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل،زمینه صادرات میوه انبه را به کشورهای مختلف با برنامه ریزی مناسب مورد بررسی قرار می دهیم .

گرگیج  گفت : عدم بازاریابی مناسب و غیر اقتصادی بودن برخی ارقام محصول انبه از مهمترین مشکلات کشاورزان می باشد.

وی عنوان کرد : برداشت انبه سبزبا هدف تهیه ترشی  از اوایل اردیبهشت آغاز وتا پایان خرداد ماه ادامه دارد و برداشت انبه رسیده از خرداد ماه شروع وتا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1903

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge