امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

شرکت فرودگاه‌هادرصدد عملیاتی کردن فرودگاه میناب است

میناب نیوز : مديرکل فرودگاه هاي استان هرمزگان  گفت : سه فرودگاه میناب ، پارسیان و بستک  به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند که این شرکت درصدد عملیاتی کردن آنها است.

به گزارش  میناب نیوز به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمود امانی بنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرودگاه بين‌المللي بندرعباس دومين فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهينامه بين‌المللي فرودگاهي از سازمان هواپيمايي کشوري شده است.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان بیان کرد: این استان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها 6 فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه‌های هرمزگان قرار دارد.

امانی بنی اشاره کرد: سه فرودگاه شامل ، بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از 6 فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند که این شرکت درصدد عملیاتی کردن آنها است.

به گفته وی از 13 فرودگاه استان هرمزگان که در حوزه‌هاي مختلف فعاليت دارند پنج فرودگاه بندرعباس، ابوموسي، بندرلنگه، قشم و کيش در امر جابه‌جايي مسافر نقش عمده‌اي دارند و دو فرودگاه جزيره‌اي در لاوان و سيري نيز به فعاليت‌هاي شرکت نفت اختصاص دارند.

مديرکل فرودگاه‌هاي استان هرمزگان اضافه کرد: سه فرودگاه بستک، پارسيان و ميناب نير غير عملياتي هستند که در مواقع اضطراري از آنها بهره‌برداري خواهد شد.

وی با اشاره به تعدا پروزاهای صورت گرفته در چهارماه امسال، گفت : براساس آمارهای موجود ؛ تعداد پروازهای فرودگاه های این استان در چهار ماه ابتدای سال جاری سه هزار و 526 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، 22 درصد افزایش نشان می دهد.

امانی بنی افزود: در این مدت359 هزار و 503 مسافر از طریق فرودگاههای این استان جابه جا شده که افزایش 17 درصدی دربخش مسافری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروازها با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی بندرعباس انجام می شود و درحال حاضر حدود 16 مسیر پروازی از بندرعباس وجود دارد.

مديرکل فرودگاه‌هاي استان هرمزگان اضافه کرد: تعداد پروازهای مسیر های ابوموسی ، تهران ، شیراز ، اصفهان ، مشهد، یزد ، کیش و تبریز در ماه های گذشته افزایش یافته و همچنین مسیر کرمانشاه نیز با توجه به تقاضاهای فعلا هفته‌ای یک بار برقرار شده است.

وي با بيان اينکه ساليانه يک‌ميليون و 100 هزار مسافر از طريق اين فرودگاه جابه‌جا مي‌شوند،‌ اظهار کرد: استان هرمزگان با 13 فرودگاه بيشترين ميزان فرودگاه را در کشور دارد و 10 شرکت فعال هواپيماي در اين استان فعاليت دارند.

وی در پايان با اشاره به جايگاه استراتژيک استان هرمزگان، قرار گرفتن اين استان در حاشيه خليج فارس و درياي عمان را به عنوان يکي از هشت مرکز استراتژيک دنيا براي کشور ايران از اهميت بالايي عنوان کرد

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1932

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge