امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

پارک جنگلی میناب آماده واگذاری به بخش خصوصی

میناب نیوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : پارک جنگلی میناب آماده واگذاری به بخش خصوصی است .

 به گزارش میناب نیوز به نقل از ایرنا ، امید ذاکری در نشست کارگروه واگذاری طرح های تملک و دارایی منابع طبیعی به بخش خصوصی افزود : در مرحله نخست بر اساس مصوبه کارگروه واگذاری، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیز داری در هرمزگان آماده واگذاری است.

 وی بیان داشت: طرح های یادشده شامل مرکز بذر و نهال خلیج فارس (گونه های گرمسیری جنوب کشور) در سطح 108 هکتار در بندرعباس، پارک جنگلی میناب به وسعت 18 هکتار، پارک جنگلی بستک در سطح 10 هکتار و سیستم های پخش سیلاب با وسعت سه هزار و 500 هکتار در سطح استان و همچنین طرح آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه شهر سیریک است.

 این مسئول با تاکید بر ضرورت حضور مردم، بخش خصوصی و تعاونی در امر حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی گفت: هر جا اداره امور به مردم واگذار شده ، نتیجه خوبی را شاهد بودیم و مقام معظم رهبری بارها براین موضوع تاکید داشته اند.

 ذاکری اضافه کرد: کار با مردم در منابع طبیعی و آبخیزداری از سال گذشته در راستای سیاست های اصولی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در هرمزگان به طور جدی دنبال شده است.

 وی اضافه کرد: دراین خصوص مجمع خیران منابع طبیعی و آبخیزداری برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در هرمزگان تاسیس و توسعه تشکل های مردم نهاد تخصصی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در دست اقدام می باشد.

 ذاکری گفت: مطابق با سیاست های دولت و با تاکید استاندار به استناد ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب مجلس شورای اسلامی، ظرفیت های منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای قانون یادشده بررسی و با برگزاری کارگروه واگذاری و رایزنی با سازمان برنامه و بودجه استان مراحل شناسایی طرح های قابل اجرا انجام شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1973

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge