امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

قدردانی استاندار هرمزگان از بانک‌های عامل استان / پرداخت تسهيلات رفع موانع توليد به 297 واحد توليدي در هرمزگان

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : تسهيلات رفع موانع توليد به 297 واحد توليدي در هرمزگان پرداخت شده است .

گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در بیست و نهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با بيان اینکه هرمزگان در بین 31 استان کماکان پرچمدار پرداخت تسهیلات به واحدهای توليدي مشکل ‌دار برای ورود مجدد به چرخه تولید و پویایی است، عنوان كرد : اين امر نشان دهنده همت و تلاش همکاران ما در استان و همراهی و همدلی آنها در جهت رفع مشكلات است.  

وي ادامه داد: تاکنون به 297 واحد توليدي در استان در مجموع بالغ بر 60 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات با هماهنگی دبیرخانه كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صورت گرفته كه از 304 واحدي كه متعهد بوده ايم تاکنون رقم خوبی حاصل پرداخت شده است.  

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت این بوده که این کارگروه به هفت هزار و 500 واحد در تمام کشور تسهیلات رفع موانع تولید اعطا کند که سهم هرمزگان برابر با 304 واحد بوده است.  

جادری تصريح كرد: همه در حال تلاش برای رونق‌دهی به بازار تولید و اقتصاد کشور هستند که در هرمزگان نیز تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، کما اینکه مدیرعامل صنایع کوچک گفته‌ است كه بخش اعظمی از بدهی واحدهای کوچک و متوسط مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.  

وي گفت: دولت در بودجه سال جاری بخشی از بدهی خود را به بانک‌ها كه معادل 40 هزار میلیارد تومان از 130 هزار میلیارد تومان مجموع بدهی خود است را تسویه می‌کند که این امر به بانک‌ها اجازه واگذاری تسهیلات می‌دهد که این رفتار دولت کم‌سابقه است.  

استاندار هرمزگان یادآور شد: 68 درصد از تسهیلات امسال بانک‌ها به امر تامین سرمایه در گردش اختصاص یافته که از این میزان بیشترین سهم، مربوط به بخش صنعت و معدن است.

 جادری خاطرنشان كرد: دو هزار و 500 واحد صنعتی پیشرفت فیزیکی بالاي نيز 60 درصد تا پایان سال در كشور به بهره‌برداری مي رسد که این امر می‌تواند کشور را تحت تاثیر قرار دهد.  

وی در ادامه از بانک‌های عامل استان نیز قدردانی كرد و افزود: برخی از بانک‌ها با جهشی خوب موفق به تحقق تعهدات کرد‌ه‌اند و در نشست بعدي تحقق صد در صدی تعهدات خود در باب واگذاری تسهیلات رفع موانع تولید را خواهيم داشت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 1980

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge