امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

آغاز کشت محصولات پائیزه در هرمزگان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان

میناب نیوز:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کشت محصولات پائیزه در زمین های کشاورزی استان هرمزگان آغاز شده است.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس کوروش صادقی اظهار داشت : کار آماده سازی در بیش از 79 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان هرمزگان برای کشت پاییزه انجام شده است.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: دراین زمینه کار کشت محصولاتی همچون سبزیجات و علوفه هم اکنون در استان آغاز شده و قرار است امسال محصولات مختلف از جمله گندم ،پیاز ، گوجه فرنگی ،کلزا و سایر محصولات سبزی و صیفی در زمینهای کشاورزی استان در فصل پاییز کشت شود.

 

وی در ادامه یادآور شد:این محصولات بیشتر در شهرهای بندرعباس،میناب، حاجی آباد ورودان کشت می شود.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان کشت محصولات پاییزه دراستان را از مهرماه تا دی ماه اعلام و اظهار کرد: پارسال 87هزار هکتار به زیر کشت محصولات پائیزه رفته بطوریکه پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت هزار هکتار کاهش یابد.

 

مهندس کوروش صادقی گفت: امسال کشت به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید محصولات با رعایت الگوی کشت صحیح انجام می شود.

 

ارائه راهکارهای کارشناسی کشت مناسب،تامین کود مورد نیاز کشاورزان ، اجرای طرحهای کاهش مصرف و توزیع بذر اصلاح شده از جمله خدماتی است که به کشاورزان در این فصل ارائه می شود.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 199
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge