امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید / محل اجرا تالاب های هدف گذاری شده / تالاب بین المللی میناب از جمله این تالاب ها

میناب نیوز : تفاهم نامه همکاری توانمندسازی جوامع محلی و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بین سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

به گزارش میناب نیوز به نقل از شبستان ، تفاهم نامه همکاری توانمندسازی جوامع محلی و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک بین سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید و در راستای حفاظت از اکوسیستم های طبیعی، تالاب های حایز اهمیت بین المللی و دارای برنامه جامع مدیریت به امضا رسید.

این تفاهم نامه همکاری در 8 ماده و 5 تبصره بعدازظهر امروز به امضای فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید رسید.

در قالب این تفاهم نامه، 5 میلیارد تومان از محل منابع صندوق کارآفرینی امید به طرح های معرفی شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پس از بررسی، تایید و در چهارچوب ضوابط کلی صندوق و موارد مورد توافق در این تفاهم نامه پرداخت می شود.

در قالب این تفاهم نامه، سقف تسهیلات پرداختی متناسب با نوع کسب و کار معرفی شده (خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی) بر اساس مستندات معتبر و طرح فنی و اقتصادی ارایه شده تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می شود.

همچنین، سازمان حفاظت محیط زیست در قالب این تفاهم نامه همکاری متعهد است تا اقدامات لازم ترویجی، آموزشی و تبلیغی را برای توانمندسازی جوامع محلی، حاشیه مناطق حفاظت شده از طریق برگزاری کارگاه های مشارکتی برای تأمین معیشت های سازگار با اولویت حفاظت از اکوسیستم های طبیعی و همچنین کارگاه های فنی آموزش مهارت های لازم مرتبط با معیشت های تعیین شده با حمایت سازمان های مرتبط نظیر سازمان فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی برگزار کند.

تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و صندوق کارآفرینی امید پنج سال اعتبار دارد و پس از آن با توافق طرفین تمدید خواهد شد.

محل اجرای این تفاهم نامه استان هایی از کشور که قابلیت ایجاد کسب و کارهای موضوع تفاهم نامه را به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند و همچنین محل تالاب های حفاظت شده و هدف گذاری شده موضوع تفاهم نامه یعنی دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آن از جمله تالاب های قوری گل، قره قشلاق و سولدوز در استان های آذربایجان شرقی و غربی، تالاب های شادگان در استان خوزستان، تالاب پریشان در استان فارس، تالاب زریوار در استان کردستان، تالاب چقاخور در چهارمحال و بختیاری، تالاب میقان در مرکزی، مجموعه تالاب های آلاگل، آلماگل و آجیگل در گلستان، تالاب های بین المللی هامون در سیستان و بلوچستان، تالاب بین المللی  میناب در هرمزگان و تالاب حله در بوشهر از جمله این تالاب ها است.

رای دادن به این مورد
(2 رای)
کد خبر: 2018

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge