امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

اجرای واکسیناسیون تب برفکی در میناب

میناب نیوز : رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میناب از اجرای  واکسیناسیون تب برفکی بز و گوسفند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میناب نیوز ، میر مختار بهاری در گفتگو با میناب نیوز با بیان اینکه زمان اجرای فاز واکسیناسیون از ابتدا تا پایان آذر ماه  سال جاری است  افزود : طرح فوق با استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی بصورت کاملا رایگان در شهرستان اجرا می گردد و پیش بینی می شود 70 هزار راس بز و گوسفند در این مدت واکسینه گردند.

وی هدف از اجرای این طرح  در شهرستان میناب ، ایجاد ایمنی در دامها و پیشگیری از بیماری و خسارت ناشی از آن عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میناب گفت : کاهش تولید شیر ، کاهش وزن و تلفات در دامهای جوان را از شایع ترین خسارات ناشی از بیماری تب برفکی است .

وی همکاری دامداران ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی را لازمه اجرای صحیح و کامل طرح عنوان کرد و افزود با تلاشها و اقدامات بهداشتی انجام گرفته از جمله واکسیناسیون منظم دامها و برگزاری کلاسهای آموزشی به منظور ارتقاء سطح آگاهی دامداران ، شهرستان دارای وضعیت مناسبی از نظر بیماری تب برفکی می باشد.

بهاری در پایان با اشاره به اینکه حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده به بیماری باعث گسترش بیماریها می گردد خواستار توجه دامداران به توصیه های بهداشتی دامپزشکی در جهت پیشگیری از بیماریها شد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2057

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge