امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

رونق میناب مشروط به توسعه زیرساخت‌های دریامحور است / احداث بندرگاه میناب نقش مهمی در توسعه و رونق صادرات و اشتغال در شرق هرمزگان دارد

میناب نیوز : رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب گفت : رونق میناب مشروط به توسعه زیرساخت‌های دریامحور است .  

به گزارش میناب نیوز به نقل از تسنیم ، رضا بهرامی تاکید بر ضرورت ایجاد بندرگاه چند منظوره میناب اظهارداشت: توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان مشروط به توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه توسعه دریامحور است.  

وی در ادامه، با اشاره به مزایا و امتیازات احداث بندرگاه در سواحل میناب بیان‌داشت: احداث این اسکله در حد فاصل بندر تیاب تا سواحل شهرستان میناب، مزایای فراوانی برای شهرستان میناب دارد.

 وی تصریح‌کرد: احداث این اسکله در سواحل میناب کمک شایانی به رونق صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان می‌کند ، در حال حاضر صادرات، در فصول مختلف سال، از طریق اسکله بندرلنگه که فاصله زیادی تا شهرستان میناب دارد انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب ادامه داد: با توجه به اینکه بندر تیاب یک بندر تجاری با قدمت بالاست و مردم نیز به تجارت سنتی عادت کرده‌اند، احداث این بندرگاه و توسعه صادرات و واردات می‌تواند به اشتغال و تامین مایحتاج مردم منطقه نیز کمک کند.  

وی ابراز داشت: احداث بندرگاه در سواحل شهرستان میناب نقش مهمی در توسعه و رونق صادرات و افزایش اشتغال در منطقه شرق هرمزگان دارد.  

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب ابرازداشت: در حال حاضر پنج‌شنبه بازار میناب محلی برای عرضه دام از شهرستان بشاگرد و برخی استان‌های همجوار  بوده که در صورت احداث این بندرگاه در سواحل شهرستان میناب، صادرات دام نیز رونق می‌گیرد.

 بهرامی با بیان اینکه بیشترین میزان محصولات کشاورزی استان در شرق تولید می‌شود ابرازداشت: اکثر افرادی که در بخش صادرات محصولات کشاورزی فعالیت دارند مجبورند از طریق بندرلنگه اقدام کنند که با راه‌اندازی این اسکله می‌توانند نقش بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی ایفا کنند.

 وی گفت: در شهرستان میناب بندرگاه‌های کوچکی همچون تیاب و کرگان وجود دارد که به صورت سنتی فعالیت دارد، بندر تیاب از قدمت بالاتری نسبت به بندر کرگان برخوردار است علیرغم اینکه تعداد لنج‌ها در این بندر از اسکله جاسک نیز بیشتر است اما متاسفانه فضای کافی نداشته و اقدام قابل توجهی نیز برای توسعه آن صورت نگرفته است.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب با اشاره به اقدامات بنادر و دریانوردی در بندرتیاب تصریح‌کرد: با انجام این اقدامات، بخشی از مشکلات این اسکله مرتفع شده اما هنور برخی مشکلات در این اسکله به قوت خود باقی است.  

بهرامی دامه داد: مقرر  شده  بود تا توسعه صادرات معادن اعم از شن و ماسه توسط بخش خصوصی صورت گیرد که درحال حاضر متوقف شده است.

 وی گفت: علاوه بر توسعه بنادر کنونی فعال در شهرستان میناب، ایجاد بندرگاه جدید یکی از ملزومات این شهرستان است.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات بر سر راه ایجاد این بندرگاه بیا‌ن‌داشت: مانع محیط زیست مهم‌ترین مشکلی است که در جهت ایجاد این بندرگاه مطرح است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2061

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge