امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخار 1400 مگاواتی شهرستان سیریک آغاز شد

میناب نیوز : عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و جاسم جادری استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش میناب نیوز ، وزیر انرژی روسیه در مراسم ساخت نیروگاه شهرستان سیریک گفت : ساخت نیروگاه سیریک نتیجه سفر رئیس جمهور روسیه به ایران است.

الکساندر نواک افزود: پیمانکار سازنده نیروگاه سیریک، شرکت مهندسی تکنوپروم اکسپورت روسیه است که سابقه 54 ساله در ساخت انواع نیروگاه در کشورهای مختلف دارد و این شرکت دو نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان و رامین اهواز را ساخته است.

وزیر انرژی روسیه افزود: دولت روسیه برای اجرای این طرح یک میلیارد و 200 میلیون یورو تسهیلات به ایران می دهد و ساخت این نیروگاه زمینه اجرای دیگر طرح های صنعتی را در ایران فراهم می کند.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: همه اقدامات زیست محیطی ساخت این نیروگاه رعایت شده است و از مدرن ترین فناوری برای ساخت آن استفاده می شود.وی افزود: در زمینه توسعه همکاری ایران و روسیه مرحله دوم نیروگاه هسته ای بوشهر و طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به سمنان نیز به زودی آغاز می شود.

این نیروگاه با مشارکت کشور روسیه و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران در کنار سواحل مکران در شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان احداث می شود.

قرار است عملیات اجرایی احداث این نیروگاه طی مدت 55 ماه به اتمام برسد و این نیروگاه از چهار واحد بخار هرکدام به ظرفیت 350 مگاوات برخوردار خواهد بود.

در کنار احداث این نیروگاه، یک آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی نیز احداث خواهد شد.

شرکت روسی تکنو پروم اکسپورت، پیمانکار نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2145

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge