امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

انبه میناب به عنوان نشانه جغرافیایی هرمزگان ثبت ملی شد

میناب نیوز : انبه میناب به عنوان  نشانه جغرافیایی هرمزگان ثبت ملی شد.

 به گزارش میناب نیوز : مجری ثبت ملی نشان جغرافیایی انبه میناب و سیر بشاگرد با اعلام این خبر گفت : این اقدام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پارک علم وفناوری هرمزگان با هدف هویت بخشی به  محصولات کشاورزی استان صورت گرفت .

وی افزود : متاسفانه به دلیل عدم توجه به داشته های خودمان شاهد ثبت بسیاری از داشته های فرهنگی استان به نام دیگر مناطق ثبت هستیم.

صادق صمصام پور با اشاره به اهمیت ثبت نشانه های جغرافیایی اظهار داشت : نشان جغرافیایی نشانی است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن به واسطه آن منطقه بکار می رود وبه عبارت دیگر یک نشان جغرافیایی نام و محل منشاء تولید را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد : محصولات کشاورزی دارای کیفیتی هستندکه نشات گرفته از محل تولید آنها است وتحت تاثیرفاکتورهای جغرافیایی محلی خاص، نظیر آب ، هوا و خاک می باشند .

مجری ثبت ملی نشان جغرافیایی انبه میناب و سیر بشاگرد گفت : استفاده از نشان جغرافیایی محدود به محصولات کشاورزی نمی باشد و نشان جغرافیایی می تواند کیفیت خاص یک محصول که به واسطه عوامل انسانی که در محل تولید آن محصول وجود دارند برجسته و نمایان سازند نظیر سنت ها ، مهارت های خاص تولید و  محل تولید می تواند یک روستا ، شهر  ومنطقه ای خاص یا کشور باشد.

عنوان کرد : اسم مبدا یک نوع خاص از نشان جغرافیایی است که بر روی محصولات بکار می رود که دارای یک کیفیت خاص بوده و آن کیفیت خاص منحصرا برای محیط جغرافیایی خاص است که که آن محصولات در آنجا تولید می شود.

صمصام پور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد : نشان های جغرافیایی  نیازمند حمایت هستند در غیر اینصورت توسط افراد غیر مجاز در تجارت مورد تقلب قرار خواهند گرفت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2164

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge