امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

مزرعه خورشيدي ٧٤٤ هكتاري در هرمزگان راه اندازي مي شود

میناب نیوز : مدير كل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري هرمزگان از راه اندازي مزرعه ٧٤٤ هكتاري خورشيدي جهت حمايت از سرمايه گذاران در زمينه توليد انرژي هاي پاك خبر داد.

به گزارش میناب ینوز ، مسعود پاكزاد در نشست مشترك با سرمايه گذاران ايتاليايي در حوزه توليد انرژي پاك با اشاره به اهميت و جايگاه استان هرمزگان در ايران، عنوان كرد: استان هرمزگان در ايران استاني استراتژيك است كه 60 درصد صادرات و واردات كشور را به خود اختصاص داده است .

وي گفت: هرمزگان داراي 14 جزيره بزرگ و كوچك و 1200 كيلومتر مرز هاي آبي است كه ظرفيت هاي بي نظيري براي سرمايه گذاري است.

مدير كل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري هرمزگان بيان داشت: هرمزگان از دو منطقه آزاد تجاري و 5 منطقه ويژه اقتصادي برخوردار است كه اين استان را از ساير استان هاي ايران  از لحاظ ظرفيت هاي سرمايه گذاري متمايز نموده است.

وي به موقعيت بسيار مناسب هرمزگان  در حوزه هاي ارتباطي اشاره كرد و در اين رابطه افزود: هرمزگان از چهار مسير ارتباطي زميني ، ريلي ، هوايي و دريايي برخوردار است و كارخانه هاي فرآوري بسياري در اين استان در حال احداث مي باشند.

پاكزاد به ظرفيت هاي درآمدزايي هرمزگان در حوزه گمرك اشاره كرد و در اين رابطه افزود: 75 درصد درآمد هاي گمرگي ايران از طريق گمركات مستقر در استان هرمزگان تامين مي شود.

مدير كل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان مقصد نهايي سرمايه گذاران خارجي است و هم اكنون سرمايه گذاران خارجي در حال فعاليت با سرمايه گذاري مستقيم و مشاركتي در استان هستند .

وي افزود: در استان هرمزگان براي تسريع در فعاليت هاي سرمايه گذاري در زمينه توليد برق از انرژي هاي پاك نظير انرژي خورشيدي يك زمين ٧٤٤ هكتاري در حاشيه شهربندرعباس در مسير  جاده بندرعباس به ميناب تعيين شده است تا تمامي سرمايه گذاري اين بخش در يك جا مستقر شوند و با كمترين مشكلات و بروكراسي اداري اقدام به سرمايه گذاري و توليد انرژي كنند.

مدير كل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري هرمزگان خاطرنشان كرد: استانداري هرمزگان از سرمايه گذاران خارجي در زمينه ايجاد زيرساخت ها و صدور مجوز هاي مورد نياز سرمايه گذاري حمايت خواهد كرد تا سرمايه گذاران با كمترين دغدغه و مشكل اقدام به سرمايه گذاري به ويژه در زمينه توليد برق از طريق انرژي هاي نو كنند

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2176

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge