امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

هرمزگان دروازه جمهوری اسلامی ایران در پیوند با جهان است

ميناب نيوز : استاندار هرمزگان : هرمزگان دروازه جمهوری اسلامی ایران در پیوند با جهان است .

به گزارش ميناب نيوز ، جاسم جادری در نشست شورای فرهنگ عمومی هرمزگان که با حضور ١٧ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، ضمن تاکید بر اهمیت این استان در بخش های مختلف گفت : به لطف اقدامات صورت گرفته و حضور مستمر مسئولان نظام تحرک ویژه ای در بخش های فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، تجارت و ... استان ایجاد شده که موجب تقویت وحدت، همگرایی ، افزایش شور و نشاط و رفاه مردم شده است.

وی اضافه کرد : هرمزگان به عنوان مرکز صنعت، تجارت و اقتصاد کشور ، اشتغال فراوانی را برای مردم ایجاد کرده که همبستگی مردم و علاقه آن ها را به سرزمین اصلی بیش از پیش نموده است .

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تاکید بر برکات حضور کمیسیون فرهنگی مجلس در استان هرمزگان عنوان کرد : این سفر و نتایج آن می تواند به برگ زرینی از عملکرد مجلس شورای اسلامی تبدیل شود و از سوی دیگر نیز زمینه رشد و توسعه استان را فراهم سازد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد : استان هرمزگان استانی با امنیت بالا و برخوردار از توسعه پایدار است و به همین دلیل توانسته زمینه توسعه اشتغال و جذب سرمایه را فراهم سازد و برای مردم خود برکت و شادمانی به ارمغان آورد.

جادری به جایگاه و رتبه های استان هرمزگان در بخش های مختلف در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت : کسب مقام اول در اقتصاد مقاومتی و جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی ، جزء پنج استان برتر در توسعه عمرانی ، رتبه نخست درآمد های گمرکی و توسعه بنادر در کشور از جمله مهمترین رتبه های استان در چند سال اخیر است .

وی اضافه کرد : از سوی دیگر شاهد بالارفتن سرمایه های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی استان و افزایش مشارکت های سیاسی در استان هستیم که همگی آنها بالاتر از میانگین کشوری است اما با توجه به گستردگی و اهمیت هرمزگان بعنوان استانی مرزی لازم است این حمایت از مرکز بیش از پیش افزایش یابد.

استاندار هرمزگان به تشریح وضعیت استان هرمزگان به استناد آمار و ارقام پرداخت و گفت : بهره مندی مردم از خدمات درمانی با ایجاد ٢٠٠ تخت و احداث چندین بیمارستان افزایش یافته و نرخ بیکاری استان با ٣/١٠ درصد پایین تر از میانگین کشور است و درآمدهای گمرکات استان به بیش از سه برابر افزایش یافته و به ٠٢/١٢ میلیارد تومان رسیده و صادرات غیر نفتی ٧٠ درصد افزایش یافته و به ٠١/١١ میلیون دلار رسیده و توسعه سرمایه گذاری خارجی با ٧ طرح به ٦٦/١ میلیون دلار رسیده است .

استاندار هرمزگان اضافه کرد : طی سال های اخیر به ٧٠٠ بنگاه اقتصادی تهسیلات کافی داده شده و بیش از ٧٧٦ پروژه اقتصادی ایجاد که بالغ بر ٤١ هزار شغل با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوجود آمده است .

جاسم جادری به کاهش آمار جرایم در استان اشاره کرد و افزود : در همه موارد و مصادیق جرم نسبت به سال های قبل کاهش چشم گیری داشته ایم و همچنین برای همبستگی بیشتر اقوام و مذاهب مختلف از برادران و خواهران اهل سنت در ٢٠٠ منصب مدیریتی در سراسر استان استفاده شده است .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2183

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge