چاپ این صفحه

عمل موفقیت آمیز شکستگی کف جمجمه در جوان 23 ساله مینابی

میناب نیوز : عمل شکستگی کف جمجمه جوان 23 ساله در بیمارستان میناب انجام شد .

به گزارش میناب نیوز ، دکتر محمد مورخ  رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: به دنبال حادثه تصادف اتومبیل با موتور سیکلت، یک جوان 23 ساله اهل محله پاکوه میناب که با ضربه مغزی شدید و شکستگی استخوان ران پای چپ به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب انتقال داده شده بود، در یک عمل جراحی توسط جراح و متخصص مغز و اعصاب از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

دکتر مهدی فرخی پزشک معالج این بیمار افزود : این بیمار در بدو ورود به بیمارستان توسط طب اورژانس احیاء و لوله گذاری تنفسی شد و بلافاصله تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان بر بالین بیمار حاضر شدند.

وی تصریح کرد : در ویزیت اولیه، پارگی وسیع در ناحیه پیشانی بیمار وجود داشت که  با شکستگی و خردشدگی قاعده جمجمه، خونریزی شدید مغزی و سطح هوشیاری پایین بیمار همراه بود.

جراح مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب ادامه داد: برای بیمار مذکور، ابتدا سی‌تی‌اسکن مغزی، سونوگرافی و بررسی از نظر صدمات داخلی و اندام‌ها سریعاً انجام و بیمار بلافاصله به اتاق عمل انتقال داده شد و عمل جراحی صورت گرفت و خونریزی داخلی مغزی کنترل شد.

وی تصریح کرد: بیمار بعد از انجام یک عمل چهار ساعته، به بخش آی‌سی‌یو منتقل شد که به تدریج با گذشت حدود 6 روز مراقبت در بخش ICU و پیگیری‌های شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب، به تدریج هوشیاری خود را بدست آورد و پس از هوشیاری در مرحله ی بعد توسط دکتر پژمان مرادی متخصص ارتوپد، از ناحیه استخوان ران پای چپ دچار شکستگی شده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فرخی در پایان اظهار کرد : بیمار به بخش جراحی منتقل شده و پس از 10 روز با سطح هوشیاری خوب ترخیص شد.

لازم به ذکر است : با توجه به اینکه همراهان بیمار هیچگونه امیدی به زنده بودن وی نداشته و از وی قطع امید کرده بودند، این عمل با موفقیت صورت گرفت و باعث شادی و رضایت همراهان بیمار و خانواده وی گردیده و رضایت مندی خود را از پزشکان و کادر درمان بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) اعلام داشته اند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2201