چاپ این صفحه

کاهش ساعت کار اداری در ماه های تیر و مرداد در هرمزگان

میناب نیوز : معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: ساعات كار دستگاه هاي اجرايي استان در ماه های تیر و مرداد روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 الي13:30 مي باشد.

به گزارش میناب نیوز ، علي رئوفي اظهار داشت: هیات دولت با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان، به استانداران ۹ استان از جمله هرمزگان که شهرهای زیر مجموعه آن‌ها، دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، این اختیار را داد که ساعات کار فعالیت دستگاه های اجرایی در استان های خود را تغییر دهند.

وي در همين رابطه افزود: اعضای هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود با عنایت به گرمای بیش از حد هوا و لزوم مدیریت مصرف برق توسط ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی غیر دولتی، برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با جابجایی ساعات کار به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کردند.

دبير شوراي اداري هرمزگان تصریح کرد: به موجب این تصمیم، دولت به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز در شهرهایی از استان های کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، اختیار داد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به ساعت ۳۰ :۶ صبح تا ۳۰ :۱۳ تغییر دهند.

رئوفي گفت: با توجه به مصوبه هيات محترم دولت و پيشنهاد شركت توزيع نيروي برق استان هرمزگان با توجه به گرماي بيش از حد و لزوم صرفه جويي و مديريت برق براي گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاري، ساعات شروع و پايان كار ادارات و دستگاه هاي اجرايي استان هرمزگان از تاريخ 10/4/96 تا 31/05/96 تغيير مي كند.

وي اضافه کرد: ساعات كار دستگاه هاي اجرايي استان در ماه های تیر و مرداد روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 الي13:30 مي باشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان بيان داشت: بيمارستان ها ، مراكز خدمات درماني و امدادرساني ، بانك ها، شهرداري ها و مراكز خدمات عمومي مشمول اين تغيير ساعت نیستند و اين نهادها همچون گذشته به ارائه خدمات به مردم شريف استان مي پردازند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و مراكز خدماتي تجاري ملزم به همكاري جدي و كامل با سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان و شركت توزيع برق استان در زمينه مديريت مصرف انرژي به ويژه در ساعات پيك مصرف هستند.

رئوفي گفت: صنايع سنگين و مراكز صنعتي استان ملزم به همكاري جدي و كامل در اجراي بخشنامه هاي ابلاغي صادره توسط شركت برق منطقه اي و شركت توزيع برق استان در خصوص مديريت مصرف انرژي برق مي باشند تا در اين دو ماه با كمترين مشكل در زمينه تامين انرژي پايدار استان روبرو باشيم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان عنوان کرد: مراكز دانشگاهي و آموزشي استان حتي الامكان از پيش بيني و برگزاري دوره هاي ترم تابستاني در سطح استان خودداري كنند.

رئوفي با اشاره به نقش مهم صداوسيما در فرهنگ سازي مصرف بهينه انرژي، افزود: صداوسيماي استان با همكاري شركت هاي آب و برق استان برنامه هاي كاربردي و مفيدي را در زمينه ترويج فرهنگ صرفه جويي آب و برق براي مردم استان اجرايي کند.

وی یادآور شد: شركت های توزيع برق وآب و برق منطقه ای استان موظف به نظارت و كنترل لازم بر اجراي این طرح به خصوص در حوزه هاي تجاري، صنايع و اداري استان و گزارش تخلفات احتمالي و طرح در جلسه شوراي اداري استان هستند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2221