امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

نجات جوان 25 ساله مینابی از مرگ حتمی / دچار پارگی عروق اصلی سر و گردن شده بود

میناب نیوز : رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت : جراحی فوری و نجات جوان 25 ساله مینابی از مرگ حتمی که دچار پارگی عروق اصلی سر و گردن شده بود .

به گزارش میناب نیوز ، دکتر محمد مورخ اظهار کرد : جوان 25 ساله اهل و ساکن شهرستان میناب محله شیخ آباد که به دلیل نزاع و درگیری از ناحیه گردن بر اثر ضربه چاقو مصدوم شده بود، در حالت شوک و کما به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه کرد.

وی افزود : بلافاصله به دستور جراح مقیم و با همکاری کادر اورژانس ، به اتاق عمل منتقل گردید و با انجام یکی از حساس ترین عمل های جراحی توسط دکتر علیرضا آریاپور متخصص جراح عمومی ، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

دکتر آریاپور جراح معالج بیمار نیز اظهار کرد : در اثر ضربه چاقو ، یکی از مهم ترین شریان های گردن و سر کاملاً قطع گردیده بود و در پیشرفته ترین مراکز دنیا نیز عمل جراحی روی شریان کاروتید در شرایط اورژانس با مرگ و میر بالایی همراه بوده است .

وی افزود : در صورت عمل جراحی نیز به دلیل حساسیت عمل و مجاورت های عصبی بالاخص اعصاب مربوط به تکلم، فرد با فلج کلی بدن و عدم تکلم دائمی روبرو می گردد ولی در این عمل جراحی موفقیت آمیز، بیمار پس از 8 ساعت که متعاقب عمل در کما بود ، به طور کامل سلامت خود را بازیافت و به طور روان و سلیس تکلم می کند.

جراح معالج بیمار با شاره به اینکه  در صورتی که سه دقیقه خون رسانی به مغز قطع گردد ، ممکن است سبب مرگ دائمی قسمت هایی از مغز و ایجاد فلج دائمی شود گفت : سرعت عمل در جلوگیری از این عوارض یکی از مهم ترین فاکتورها است.

وی در بخش پایان سخنان خود تصریح کرد : این بیمار که در بخش جراحی مردان تحت مراقبت ویژه قرارگرفته بود ، پس از چند روز و بهبودی کامل ، بیمارستان را با حال عمومی خوب ترک کرد .

رای دادن به این مورد
(2 رای)
کد خبر: 2240

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge