امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 19 آوریل 2024

زيرساخت‌هاي مناسب براي صادرات در بنادر مختلف هرمزگان ايجاد شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت:  زيرساخت‌هاي مناسب براي صادرات در بنادر مختلف هرمزگان ايجاد شود .

 به گزارش میناب نیوز ، جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بر لزوم ايجاد زیرساخت‌ها براي صادرات و تشویق صادرکنندگان تاكيد كرد و بيان داشت : يكسان‌سازي نرخ ارز، تعيين نرخ منطقي برای تسهیلات بانکی صادركنندگان، رفع مشکل حمل و نقل، افزایش سهم صادرات خدمات و محصولات با فناوری برتر و جلوگیری از انحصار و جذب سرمايه‌گذاري از موارد مهمي است كه مي‌تواند منجر به رفع چالش‌هاي عمده صادراتي شود.

 وي ادامه داد: برای حضور در بازارهای بین‌المللی باید حضور موثر بخش خصوصی را داشته باشیم.

 استاندار هرمزگان اين استان را نوک پیکان تجارت ایران دانست و افزود: هیچ استانی همانند هرمزگان چنین ظرفیتی برای صادرات و واردات و گردشگری ندارد چون اين استان از نعمت بندر، گمرک، دریا، جزایر و هر چهار شبکه حمل و نقل برخوردار است.

 جادري تاكيد كرد: اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم باید کالاها استانداردسازی شده باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم و بر اين اساس نياز است بخش خصوصی در جلسات حضور یابد تا با این قوانین و بخشنامه‌ها آشنا شود.

 وي تصريح كرد: 23 دفتر و اداره کل گمرکی در سواحل هرمزگان وجود دارد اما بیشتر کار صادرات و واردات در بنادر شهید رجایی و شهيد باهنر متمرکز شده است.

 استاندار هرمزگان اضافه كرد: باید سایر بنادر و گمرکات استان را تقویت و زیرساخت لازم را در آنها ايجاد کنیم تا صادرات کالا از طریق بنادر متعدد درمناطق مختلف هرمزگان صورت گیرد.  

جادري در بخش پایانی سخنان خود صادرات کالا را از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: سازمان‌هایی همانند جهاد کشاورزی، شیلات و صنعت و معدن برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات محصولات تولیدی استان انجام دهند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2297

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge