امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 برابر با 23 آوریل 2024

پرداخت تسهیلات برای کشت کلزا در شهرستان میناب

میناب نیوز : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب از فرصت ویژه کشت کلزا و پرداخت تسهیلات و استفاده از طرح های یارانه ای در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش میناب نیوز محمد سالاری گفت : تسهیلات به ازای هر هکتار برای کشاورزان جهت کشت کلزا به میزان 30میلیون ریال با معرفی به بانک های عامل پرداخت خواهد شد.

وی افزود : یکی از مهمترین مزایای اقتصادی کشت کلزا خرید به صورت تضمینی توسط دولت از زارعین می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب با بیان اینکه تامین مالی دستگاه های کشت به میزان 30 درصد به صورت یارانه ای در اولویت قرار دارد تصریح کرد : در صورت تامین اعتبار ، پرداخت یارانه های مرتبط با توسعه کشت های مکانیزه در دستور کار می باشد.

وی به بکارگیری کارشناسان ناظر ویژه کلزا در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد : متقاضیان استفاده از این طرح جهت کسب اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی مستقر در شهرستان مراجعه نمایند.

این مقام مسئول کلزا را یکی از دانه های روغنی با درصد روغن بالا تا حد 45 درصد دانست و کیفیت این روغن را نسبت به دیگر روغن دانه های روغنی دارای کیفیت و سلامت بیشتری برشمرد.

وی گفت ؛ کنجاله باقیمانده ارقام خوراکی کلزا پس از استحصال روغن، دارای کیفیتی مناسب جهت تغذیه دام می باشد.

سالاری در پایان افزود : کشت کلزا در این منطقه از ابتدای آبان ماه شروع و تا پایان آن ادامه خواهد داشت و برداشت آن از فروردین ماه آغاز وتا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2321

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge