امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای مسیر ساحلی خلیج فارس جذب شده است / كمك رسانه‌ها منجر به پيشرفت هرمزگان مي‌شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای مسیر ساحلی خلیج فارس جذب شده است .

به گزارش میناب نیوز ،فریدون همتی در نشست صميمي با خبرنگاران استان هرمزگان با اشاره به اظهارات توهین آمیز ترامپ در شب گذشته، بیان کرد: این اظهارات نشانه شکست سیاست های آمریکا در قبال ایران و از توفیقات برجام است زیرا برجام یک سند بین المللی است و پس از این همه جار و جنجال ترامپ، مواضع قاطع و روشن جمهوری اسلامی ایران تمامی نقشه های آن ها را نا امید کرده است.  

استاندار هرمزگان با اشاره به موضع گیری ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه تمام توان خود را برای حفظ انقلاب و پشتیبانی ملت به کار گرفته و این نهاد انقلابی محبوب مردم ایران است.

 وی خاطر نشان کرد: مطالبی را که رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران اعلام کرد، بیانگر ناراحتی و عصبانیت وی از موفقیت های راهبردی و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

 همتی به سخنان رئیس جمهور در پاسخ به ترامپ اشاره و گفت: همان گونه که رئیس جمهور به درستی گفت که سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که همواره در کنار مردم بوده و مردم نیز در کنار آن هستند، از کشور خود دفاع کرد و امروز به ندای مظلومیت مردم مظلوم منطقه پاسخ مثبت داده و خواهد داد.

 وی نقش رسانه ها را در شفاف سازی، آگاه بخشی جامعه و بیداری مسئولین قابل تقدیر دانست، افزود: نگاه من به رسانه ها بلند، جامع و منطقی است زیرا با کمک رسانه ها می توانیم استان را در شرایطی قرار دهم که به سمت پیشرفت و تعالی پیشرود.

 استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای ورودم به استان هرمزگان مشکلات را از طریق رسانه ها دنبال می کردم، اظهار کرد: طی این مدت چند مسئله ایکه در رسانه ها مطرح شده بود را دستور پیگیری و حل آن مشکل را دادم که می توان به بحث مشکل در مدرسه در هشتبندی و پخش آن در برنامه ۲۰ و ۳۰ تلویزیون اشاره کرد که پس از آن خواستار پیگیری شدم و نماینده ای فرستادم.  

وی استفاده ازهمه امکانات برای حل مشکلات استان را از وظایف مدیران دانست و افزود: باید مدیران استانی از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم هرمزگان استفاده کنند.

 همتی اضافه کرد: در این یک ماه از انتصابم دیدارهای مختلفی با فرمانداران، شهرداران، مسئولان استان، متولیان بخش خصوصی، روسای ستاد دکتر روحانی و معتمدین محلی برگزار کردم تا اطلاعاتم از استان دقیق  شود و بتوانم از ظرفیت های استان برای حل مشکلات استفاده کنم.

 وی گسترش گردشگری را یکی از راههای حل مسائل و مشکلات مردم استان اعلام کرد و گفت: چرا در شش ماه اول سال ساحل شمال از ظرفیت گردشگر بهره می برد اما استان ما در 9 ماه سال با داشتن ساحل عظیمی به نام خلیج فارس از ظرفیت گردشگری خود بی بهره باشد.

 عالی ترین نماینده دولت در استان افزود: گردشگری می تواند موجب ایجاد اشتغال و رونق کسب وکار در هرمزگان شود و درآمد ان به مراتب بیشتر از صنع و کشاورزی استان خواهد بود که ورود به این عرصه می تواند بسیاری از مشکلات استان از قبیل بیکاری را مرتفع کند.

 وی تاکید کرد: حوزه گردشگری ارزان تر و اشتغالش بیشتراز صنایع است اما استان در زمینه زیر ساختی این حوزه دارای ضعف است برای مثال  اگر دقت کرده باشید درمسیر حاجی آباد مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری جالبی به چشم نمیخورد و این نشانه ضعیف بودن زیر ساختهای گردشگری در این استان است.

 همتی به درآمد های مالیاتی به ویژه  ارزش افزوده صنایع اشاره و بیان کرد: برخی صنایع به دلیل حضور دفاتر مرکزی شان در استان های دیگر سهم ارزش افزوده آنها به هرمزگان تعلق نمی گیرد که امر باید تصحیح ومسئولان را مجاب به گرفتن حقوق خود کنیم.

 وی بر توسعه مسیرهای مواصلاتی استان تاکید و اظهار کرد: باید محورهای مواصلاتی استان به بزرگراه های چهار بانده تبدیل شوند که مسیرهای بندرعباس-شیرازو بندرعباس-کرمان مطالعات آن آغاز شده و در حال پیگیری است.  

استاندارهرمزگان اضافه کرد: همچنین  ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای مسیر ساحلی خلیج فارس که از خوزستان تا چابهارمی باشد و ۹۰۰ کیلومتر ان در هرمزگان قرار دارد، جذب شده است.

همتی رتبه ۱۹ آموزش و پرورش استان در کنکوررا غیر قابل قبول دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش نیاز به یک برنامه انقلابی برای رشد آموزشی استان دارد و باید جهادی در توسعه آموزش تلاش کند.

 وی به وجود مسائل و مشکلات در بخش بخش بهداشت و درمان استان اشاره و بیان کرد: مردم هرمزگان در حوزه سلامت برای پیگیری پرونده پزشکی خود به استان های دیگر مراجعه می کنند که این پسندیده استان همچون هرمزگان نیست، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باید سطح درمان، رسیدگی و طبابت استان را ارتقا دهد تا استان به مرکزی برای حضور ترویسم سلامت مهیا شود.

 وی به ضرورت جذب سرمایه گذار دراستان اشاره و بیان کرد: با علم به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند تمامی مشکلات را حل کند باید  از بخش خصوصی برای حل مشکلات ومسائل استان استفاده شود و جذب سرمایه گذار در اولویت کاری مدیران خواهد بود.

 استاندار هرمزگان تاکید کرد: هیچ عذری برای طولانی شدن روند صدور مجوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان قابل قبول نیست .

 وی اضافه کرد: دولت منابعی برای حل تمام مسائلاستان ندارد و باید برای فرش قرمز واقعی نه شعار برای بخش خصوصی پهن کرد تا بخش خصوصی بتواند وارد عرصه و برخی از مسئال استان را مترفع کند.

 همتی با اعلام اینکه امروز من به اندازه شما عاشق هرمزگان هستم افزود: عشق به هرمزگان تا همیشه با من خواهد ماند و برای توسعه و حل مشکلات این استان از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد.

وی با اشاره به بحث اشتغال دراستان گفت: باید نیروی بومی را آموزش و توانمند ساخت تا بتوان از آن درتمامی عرصه استفاده کرد ومردم هرمزگان بتوانند از ظرفیت های استان خود بیشتر بهره مند شوند.

 عالی ترین مقام دولتی در استان به انتخاب مدیران استانی اشاره و بیان کرد: از تمامی افراد و جناح ها مشورت خواهم گرفت اما درنهایت خود تصمیم گیری میکنم زیرا باید افرادی انتخاب کنم که بتوانم پاسخگوی عملکرد آنها باشم.

وی نیروی انسانی استان را یکی از ظرفیت های هرمزگان دانست و گفت: فارغ از جنسیت و مذهب فرد، افراد شایسته رابرای اداره استان انتخاب خواهم کرد و شیعه و سنی، زن و مرد فرقی نخواهد کرد و چنانچه فردی شایستگی داشته باشد حتما مورد حمایت مدیریت استان قرارخواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اولویت استفاده از نیروهای بومی و توانمند است، تصریح کرد: اینکه برخی بگویند فقط باید از افراد بومی استان استفاده شود درست نیست، مهم کارآمدی و دغدغه افراد است که توسعه استان باشد، فرد غیر بومی که با ایده و خلاقیت خود در جهت توسعه استان حرکت کند حتما می تواند عملکرد خوبی ازخود به جا بگذارد.

 وی در ادامه با بیان اینکه نباید مدیری از نقد منصفانه و سازنده ناراحت شود،افزود: در عرصه رسانه و خبروقتی کار تخصصی و حرفه ای و بدون اغراض شخصی بوده حتی اگر نقد هم باشد استانداری هرمزگان حامی رسانه ها خواهد بود.  

وی به مشکلات و مسائل خبرنگاران استان که از سوی نماینده های آنها در این نشست گفته شده بود اشاره و بیان کرد: مشکلات گفته شده خبرنگاران در این جلسه در حد توان با تشکیل کارگروه پیگیری خواهم کرد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2331

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge