امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

آغاز کشت گوجه فرنگی در هرمزگان

میناب نیوز : مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : کشاورزان هرمزگانی عملیات انتقال نشاء گوجه فرنگی به زمین اصلی را آغاز کردند.

به گزارش میناب نیوز ، سید رضا امیری زاده گفت : امسال حدود 12هزار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت محصول گوجه فرنگی خواهد رفت و پیش بینی می شود از این سطح 490هزار تن محصول تولید شود.

وی افزود : به دلیل رعایت اصول فنی و بهره گیری از نشاء سالم پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، شهرستان های  میناب ، رودان ، بندرعباس ، بندرخمیر و پارسیان را از مناطق مهم تولید گوجه فرنگی در استان برشمرد و اظهار داشت : سانسید 6189 ، متین ، پی اس و پریمور از مهمترین ارقامی هستند که کشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرمزگان در تولید گوجه فرنگی در کشور رتبه دوم را بعد از استان بوشهر دارد، افزود: محصولات تولید شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان های تهران ، اصفهان ، یزد و قم ارسال می شود.

امیری زاده یاد آور شد بخشی از محصولات تولید شده به کشورهای آسیای میانه ، روسیه ، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

وی در پایان افزود : فصل کشت از شهریور ماه آغاز و تا آذر ماه ادامه دارد و فصل برداشت از آذر ماه شروع و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2336

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge