امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

راه اندازی بخش مراقبت ویژه کودکان "PICU "در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب

میناب نیوز : رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از راه اندازی بخش مراقبت ویژه کودکان با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد.

به گزارش میناب نیوز ،دکتر محمد مورخ گفت : مراقبت های ویژه کودکان یا همان پی آی سی یو یکی از با ارزش ترین بخش های مراقبت ویژه کودکان می باشد؛ در راستای گسترش و توسعه بخش های درمانی، شرق استان، پی آی سی یو شرق هرمزگان با 2 تخت به بهره برداری رسید.

وی ابراز کرد: این بخش که تنها PICU شرق هرمزگان محسوب می شود، بیماران اطفال بد حال بالای 29 روز تا 12 ساله که از بخشهای اطفال، ان آی سی یو و ... باید تحت مراقبت درمانی بیشتر قرار بگیرند؛ در این بخش بستری و درمان می شوند.

مورخ با اشاره به اینکه قبلاً بیمارانی با چنین مشخصه ایی به دیگر بیمارستانهای استان اعزام و مداوا می شدند اظهار داشت : اکنون این توان در بیمارستان فراهم شده تا مشکلات پیش روی این بیماران به حداقل ممکن برسد.

وی با یاد آوری اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات این دولت در امر خدمت رسانی در حوزه سلامت مردم است و در این زمینه گامهای بسیاری برداشته شده است خاطر نشان کرد: این بخش هم یکی از خدمات نوین سلامت در شرق هرمزگان می باشد .

دکتر غلامرضا شهبازی راد متخصص کودکان نیز گفت: بیمار شیر خوار 2 ماهه که با مشکل تب و تشنج ، ضعف و بی حالی بود را به عنوان نخستین بیمار این بخش ویزیت و تحت مراقبت درمانی قرارداده و هم اکنون پس از گذشت 5 روز از تاریخ بستری حال عمومی بیمار بسیار خوب اعلام گزارش شده است .

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2339

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge