امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب از استراتژي‌های مهم در هرمزگان است

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب از استراتژي‌های مهم در هرمزگان است .

به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با تاکید بر لزوم افزایش آبياري قطره‌ای در اراضي زیرکشت کشاورزی جهت صرفه جویی در مصرف آب، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان باید در این خصوص نظارت لازم را داشته باشد تا سطح زیرکشت با اجرای طرح آبياري قطره‌ای افزایش پيدا نكند و صرفه جويي لازم در مصرف آب صورت گيرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای چنین طرح هایی صرفه جویی و حفظ تعادل منابع آب و جلوگیری از نابود شدن دشت‌ها و منابع آب زیرزمینی است و بر این اساس نیاز است نظارت دقیقی صورت گیرد تا آب در بخش کشاورزی هدر نرود.

استاندار هرمزگان توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب را از استراتژي‌های مهم در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: با این اقدام می‌توان آب سدها، روان آب‌ها، آب‌های فصلی و چشمه‌ها را جهت تغذیه دشت‌ها و منابع زیرزمینی حفظ و بخشی از آن را برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

همتی تصریح کرد: برای ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیاز است مکان‌یابی مناسبی صورت گیرد تا همه آنها در یک منطقه تجمیع نشوند و شاهد آلودگي زیست محیطی نباشیم و این امر نیز به عنوان یک سیاست کلان مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب در رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما در خصوص وضعيت آب تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است برنامه‌هایی با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی کشاورزی برای آگاهي بخشی در خصوص ضرورت استفاده از الگوهای نوین کشت و صرفه جویی در مصرف آب در صداوسیمای استان تولید و پخش شود.

 استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: مردم بايد با واقعيت‌هاي موجود در زمينه كمبود منابع آب بيشتر آگاه شوند تا شرايطي فراهم شود كه از ظرفيت عظيم مشاركت مردمي جهت رفع تهديد كم‌آبي بهره ببريم.

همتي با اشاره به برخي از مصوبات اين نشست، عنوان كرد: براساس تصميمات اتخاذ شده تا پايان خرداد سال 97 نزديك به 800 كنتور هوشمند در دشت ميناب نصب خواهد شد كه براي اين كار اعتباري بالغ بر سه ميليارد و 500 ميليون تومان در نظر گرفته شده و تخصيص يافته است.

وي همچنين از آماده‌سازي 500 هكتار از اراضي پايين دست، دشت شميل جهت راه اندازي گلخانه‌هاي كشاورزي خبر داد و افزود: در اين اراضي توليد محصولات كشاورزي صادرات محور با صرفه جويي در مصرف آب در دستور كار خواهد بود.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه نبايد تنها منتظر اعتبارات دولتي بمانيم، ادامه داد: نياز است در مباحثي همچون توسعه آبخيزداري، حفاظت از آب و طبيعت برنامه‌هاي جديد عملياتي تعريف و از مشاركت مردم و خيرين در اجراي آنها بهره برد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2358

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge