امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

صادرات یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان/از ظرفيت بنادر مختلف استان برای صادرات استفاده شود

میناب نیوز : استاندار هرمزگان گفت : از ظرفيت بنادر مختلف استان برای صادرات استفاده شود.

به گزارش میناب نیوز ، فریدون همتی در نهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری دو میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی در هرمزگان هدف گذاری شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون رقمی بالغ بر یک میلیارد و 533 میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شده است.

 وی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفيت ها و رفع موانع صادراتی در هرمزگان، افزود: معادن یکی از ظرفيت های بسیار خوب هرمزگان است و می توان صادرات مواد معدنی استان را افزایش داد.

 استاندار هرمزگان صادرات دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس را یکی از ظرفيت های منحصر بفرد هرمزگان برشمرد و بیان داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه زیادی به دام هرمزگان دارند و می توان سرمایه گذاری خوبی در  این زمینه انجام داد و در چارچوب مصوبه دولت دام را صادر کرد.

 همتی خواستار تعیین ساز و کاری مناسب برای رساندن محصولات هرمزگان به بازارهای هدف شد و گفت : در نظر داریم فشار کار را با توجه حجم بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی از روی این بندر برداریم و از ظرفيت دیگر بنادر استان هرمزگان برای صادرات محصولات استان بهره ببریم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2376

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge