امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

کاشت بیش از 13 هزار بذر گونه های جنگلی در شهرستان میناب

میناب نیوز : سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از کاشت بیش از 13 هزار بذر گونه های بومی جنگلی در ذخیره گاه جنگلی کوه گز میناب خبر داد.

به گزارش میناب نیوز ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت : همزمان با سراسر کشور و در قالب طرح ملی جنگلانه با حضور گسترده مردم و جمعی از فعالان محیط زیست و همچنین تعدادی از دانش آموزان در ذخیره گاه جنگلی کوه گز این شهرستان بیش از 13 هزار بذر جنگلی از انواع کهور ایرانی، کنار، مغیر و آکاسیا کشت شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت بالای مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حراست از عرصه های جنگلی و مرتعی از حضور پرشور مردم و همچنین پیگیری های انجمن مردم نهاد نگهبانان جلگه میناب تقدیر کرد و افزود : حضور هرچه بیشتر تمامی اقشار جامعه می تواند گام بلندی در احیای جنگل های این شهرستان باشد.

بهرامی نژاد گفت : ذخيره گاههاي جنگلي بدليل برخورداري از گونه هاي با ارزش ژنتيكي و نادر و نيز حساسيت بالاي مديريتي مي‌بايد از ظرافت ، دقت نظر و پيچيدگي خاصي برخوردار باشد، از همین رو این اداره مبادرت به شناسايي و اعمال قرق رويشگاههاي مورد نظر با درج آگهي در روزنامه هاي كثيرالانتشار نموده است.

وی وسعت این ذخیرگاه را 1055 هکتار عنوان و اضافه کرد : به استناد تبصره یک ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور قطع اشجار در این گونه رویشگاهها ممنوع است، در بسياري از مناطق جنگلي به علل مختلفي مانند چراي مفرط و فرسايش خاك و آفات و امراض و يا نامتعادل بودن تركيب درختان و فقدان پايه هاي مادري قدرت تجديد حيات طبيعي وجود ندارد.

لذا به منظور احياء و جلوگيري از نابودي آنها و همچنين به منظور غني سازي رويشگاههاي جنگلي، جنگلكاري با بذرهای گونه هاي بومي‌خود منطقه اجتناب ناپذير است .

بهرامی نژاد در پایان گفت : این ذخیرگاه جنگلی با گونه کنار و کهور جزء رویشهای اصلی قلمرو عمانی می باشد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2385

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge