امروز: جمعه 31 فروردين 1403 برابر با 19 آوریل 2024

3هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت میناب به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند

میناب نیوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت : مطالعه طرح آبیاری تحت فشار زمین های کشاورزی دشت میناب در سطح 11هزار هکتار در حال اجرا است.

به گزارش میناب نیوز ، علی باقرزاده  اظهار کرد : طرح مجهز کردن زمین های کشاورزی دشت میناب به سیستم آبیاری نوین در مرحله اول، در سطح 3 هزار و 47 هکتار، با هدف مدیریت مصرف آب ، ارتقاء بهره وری آب ، جلوگیری از آیش اراضی، استفاده از ظرفیت آب ذخیره شده سد شمیل ونیان در تولیدات کشاورزی ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران امسال اجرایی می شود.

 وی افزود :برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد : حدود 543 نفر بهره بردار از مزایای اجرای این طرح برخوردار می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشرفت فیزیکی 100درصدی طرح تجمیع نخلستان شمیل اظهار داشت : طرح تجمیع و مجهز کردن نخلستان شمیل از سال 94 در سطح 265 هکتار آغاز شد که مرحله اول این طرح با پیشرفت فیزیکی 100درصدی در ایام 22 بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول گفت : برای اجرای طرح شمیل تاکنون 2 میلیارد و 800 میلون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد : مرحله دوم این طرح در سطح 150هکتار با پیشرف فیزیکی 50 درصدی در عملیات لوله گذاری، تسطیح اراضی و زهکشی در حال اجرا است.

باقر زاده اذعان کرد : اصلاح و نوسازی نخلستان فرسوده شمیل ، افزایش بهره وری آب و ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین اهداف اجرای این طرح در منطقه شمیل هستند.

وی در پایان افزود : مدیریت منابع آب و خاک یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای حفظ منابع آبی و خاکی بخش کشاورزی می باشد.

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2394

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge