امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 25 آوریل 2024

تاکید استاندار هرمزگان بر اجرای پروژه جاده دسترسی بخش بیکاه رودان به میناب

میناب نیوز: استاندار هرمزگان بر اجرای پروژه جاده دسترسی بخش بیکاه رودان به میناب تاکید کرد .

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست شورای اداری شهرستان رودان با بیان اینکه دولت بودجه مشخص و محدودی دارد که سالانه به تصویب مجلس می رسد، عنوان کرد: دولت علاقه مند است بیشترین خدمت را داشته باشد اما فعالیت دولت در چارچوب بودجه محدود است و باید در قالب بودجه فعالیت کند.

وی ادامه داد: نزدیک به 90 درصد آنچه از بودجه محقق می شود صرف هزینه های جاری خواهد شد که با 10 درصد باقی مانده نمی توان کار عمرانی بسیاری انجام داد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان خیرین در عرصه ها و فعالیت های مختلف ورود پیدا کرده اند که یک حرکت اجتماعی بسیار خوب است، افزود: باید تلاش کنیم در رودان هم افراد توانمند و خیرین در راستای خدمت به مردم ورود بیشتری پیدا کنند و یکی از اقداماتی که در شهرستان رودان به عنوان یک کار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید روی آن تمرکز کنیم، فعال شدن خیرین است.

همتی تصریح کرد: بنای دولت بر این است که به موازات اقداماتی که در حوزه های ضروری همچون آب و برق صورت می گیرد، روی اشتغال و تولید تمرکز شود.

وی با بیان اینکه وجب به وجب شهرستان رودان سراسر برکت و نعمت است، اظهار داشت: استعدادهای بسیاری در این شهرستان وجود دارد و رودان شهرستانی سرشار از نعمت و توانمندی محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: دولت نزدیک به 900 میلیارد تومان منابع تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی و ردیف های بودجه در اختیار استان گذاشته است و در شهرستان رودان هرچه قدر طرح و پروژه و برنامه در حوزه های اشتغالزایی و تولید در روستاها و شهرها ارائه شود، تسهیلات آن پرداخت می شود.

همتی با بیان اینکه هدف دولت ایجاد سالانه بیش از یک میلیون شغل در کشور است، خاطرنشان کرد: در شهرستان با استعداد رودان باید برنامه های تولید و ایجاد اشتغال را ساماندهی و اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ماندگاری مردم در روستاها و شهرهای کوچک برای ما بسیار مهم است، بیان داشت: با برنامه هایی که دولت در راستای تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران دارد، توسعه و تحول بزرگی در شرق هرمزگان رقم خواهد خورد و این منطقه آینده درخشانی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: به موازات برنامه هایی که دولت برای توسعه شرق هرمزگان دارد باید روی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در این منطقه کار شود که این ظرفیت تبدیل به یک فرصت بزرگ برای شرق استان خواهد شد.

همتی ضمن بر تاکید بر اجرای پروژه جاده دسترسی بخش بیکاه رودان به میناب، عنوان کرد: پروژه تامین آب بیکاه نیز طی یک ماه آینده با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان آماده افتتاح خواهد شد و در زمینه راه های روستایی نیز توجه ویژه ای به این شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: برای نوسازی مدارس تخریبی و کانکسی نیز ظرفیت و بودجه مناسبی پیش بینی شده است. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خواستار تشویق سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و ماندگاری مردم در شهرستان رودان شد و افزود: در عرصه گیاهان دارویی نیز رودان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری باید در زمینه رونق صنایع تبدیلی در این شهرستان اقدامات بسیاری صورت گیرد.

همتی گفت: در هرجای استان هرمزگان ظرفیت های گردشگری وجود دارد و نیاز است در جهت تبلیغ و معرفی مناطق گردشگری شهرستان رودان با ایده های جدید اقدام شود.

وی تصریح کرد: آبخیزداری و آبخوان داری دو مقوله بسیار مهم هستند که باید براساس آن همه قطرات باران را در شهرستان رودان برای کشاورزی و دیگر امور حفظ کنیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2464

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge