امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 29 مارس 2024

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تامین اجتماعی در میناب احداث می‌شود

میناب نیوز: مدیر سابق درمان تامین اجتماعی هرمزگان از برنامه سازمان برای احداث بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در شهرستان میناب خبرداد.

به گزارش میناب نیوز به نقل از فارس، لیلا خدری در نشست خبری با تشریح عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان، اظهار داشت: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم ارائه خدمات می‌دهد.

وی درادامه با بیان اینکه در سازمان تامین اجتماعی در استان بالغ بر 705مرکز به صورت غیر مستقیم و با انعقاد قرارداد به شهروندان و بیمه شدگان، خدمات ارائه می‌دهد، افزود: این مراکز شامل، بیمارستان ، درمانگاه، مطب پزشکان، مراکز پلی کلینیک، سونوگرافی، سی تی اسکن و ... است.

مدیریت سابق درمان تامین اجتماعی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در این مراکز بیش از 70 درصد تعرفه های درمان از سوی سازمان و 30 درصد نیز توسط بیمه شده و بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

خدری اضافه کرد: این سازمان در درمان مستقیم با احداث و استقرار 9 مرکز درمانی ملکی شامل، بیمارستان خلیج فارس، پلی کلینیک تخصصی شهر بندرعباس، و دو درمانگاه عمومی در شهر بندرعباس، درمانگاه تخصصی میناب، درمانگاه‌های عمومی جاسک، رودان، بندرلنگه، و قشم  می‌شود، که البته ارتقای درمانگاه عمومی قشم به تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به آمار 2 هزارو 196تخت درمانی استان بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی با 200تخت درمانی بالغ بر 11درصد تخت‌های استان را به خود اختصاص داده است .

مدیر سابق درمان تامین اجتماعی استان در ادامه با بیان اینکه، بیش از 52 درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی است افزود: با توجه به این آمار بخش اعظمی از هزینه‌های درمان استان هرمزگان بر عهده تامین اجتماعی بوده است.

خدری در ادامه با اشاره به استقرار زایشگاه بیمارستان شریعتی در بیمارستان خلیج فارس افزود: اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در سنوات اخیر موجب شده تا مرگ ومیر مادر باردار در این بیمارستان به صفر برسد.

وی همچنین ازتامین تجهیزات جدید مورد نیاز بیمارستان خلیج فارس خبرداد و بیان داشت: دستگاه ام ار آی، اکو کاردیو گرافی، ماموگرافی ، رادیولوژی دیجیتال، برای بیمارستان خریداری و به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه از آغاز عملیات احداث انبار دارویی بیمارستان خلیج فارس خبرداد و تاکید کرد: در 10 ماهه نخست سال جاری تعداد 23 هزار و 457 بیمار در این بیمارستان بستری شده است که در مقایسه باسال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

وی به  افزایش تخت و شیفت‌های واحد دیالیز بیمارستان خلیج فارس اشاره داشت و گفت: تلاش داریم تا با توجه به کمبود امکانات درمانی و تشخیصی در شرق استان یک بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در شهرستان میناب احداث شود.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2467

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge