چاپ این صفحه

آب شیرین کن ها در هرمزگان هر چه زودتر به بهره برداری برسد

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: آب شیرین کن ها در هرمزگان هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با بیان اینکه کمبود آب در هرمزگان جدی است و مردم و سازمان ‌ها باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، اظهار کرد: در سال جاری میزان بارندگی‌ها ۹۰ درصد کمتر از میانگین بلند مدت استان بوده است و مردم و سازمان‌ها باید با صرفه جویی مانع از جیره بندی آب شوند.

وی ادامه داد: اکنون ذخایر سد‌ها و منابع آب استان بسیار کم است و برای عبور از این بحران و جلوگیری از جیره بندی نیاز به صرفه جویی در مصرف آب است.

 استاندار هرمزگان افزود: رسانه‌ها و صداوسیما باید با اطلاع رسانی در این زمینه به کاهش مصرف آب کمک کنند و آموزش و پرورش نیز باید به شکل جدی در زمینه مصرف آب فرهنگ سازی کند.

 همتی بیان کرد: تلاش می‌شود تا آب شیرین کن‌های در دست ساخت در استان هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا بخشی از کمبود‌ها جبران شود.

 وی خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان عمده آب در استان شناسایی شده اند و تلاش می‌شود از مصرف آب شرب برای فضای سبز شهری و صنایع، کم شود و آنها از منابع دیگر آبی استفاده کنند.

 استاندار هرمزگان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که کار به جیره بندی و قطعی آب نکشد و امیدواریم با دعای مردم در ماه‌ های پیش رو شاهد بارندگی باشیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2472