امروز: پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

موانع بنادر فرعی و کوچک در هرمزگان برداشته شود

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت:موانع بنادر فرعی و کوچک در هرمزگان برداشته شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با قدردانی از دستگاه های عضو این کارگروه برای تحقق رقم دو میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از هرمزگان در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته هدف دو میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از هرمزگان به همت مدیران و مسئولان و کارشناسان مربوطه محقق شد و با سازماندهی خوب می توانیم به اهداف امسال هم برسیم.

وی با بیان اینکه برای سال جاری سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از هرمزگان هدف گذاری شده است، افزود: برای رسیدن به این هدف بزرگ نیاز است بنادر استان تجهیز و بنادر فرعی و کوچک موجود در هرمزگان فعال شده و موانع آنها برداشته شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش روی صادرکنندگان استان، گفت: تولید کنندگان داخلی استان باید برای صادرات کالا به بازارهای خارجی تشویق شوند تا سهم خود را در این بازارها افزایش دهیم.

همتی افزود: باید روی دستیابی به بازارهای جدید صادراتی متمرکز شویم و کشورهای آفریقایی از جمله کنیا و همچنین در خاورمیانه کشور قطر که در این نشست در خصوص آنها بحث شد، می توانند بازار مناسبی برای صادرات کالاهای هرمزگان باشند.

وی تصریح کرد: رایزن های اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه های کشور ما همکاری خوبی دارند و می توانند کمک لازم در زمینه بازاریابی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان را داشته باشند و نیاز است از این ظرفیت بهره ببریم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از همین ابتدای سال باید به شکلی عمل کنیم که به اهداف بزرگ صادراتی در استان برسیم و همه مجموعه ها و بخش ها به طور جدی باید در عرصه صادرات فعال باشند.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2501

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge