چاپ این صفحه

کانال ها در شهرستان میناب به لوله تبدیل می شود / برداشت آب از سد استقلال میناب به بندرعباس صفر می شود

میناب نیوز: مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: کانال ها در شهرستان میناب را به لوله تبدیل می کنیم.

به گزارش میناب نیوز، هوشنگ ملائی در نشست شورای منابع آب شهرستان میناب که در سالن اجتماعات معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به برنامه های آبی برای شهرستان میناب اظهار کرد: برنامه آبی برای سال ۹۸و ۹۷ شهرستان میناب در حال انجام است.

وی افزود: یکی  از دغدغه های مردم شهرستان میناب تامین آب شرب در این شهرستان است که در اولویت های اصلی آب منطقه ای هرمزگان است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان میناب وابسته به کشاورزی است  و برنامه ریزی ها برای افزایش بهره وری آب صورت گرفته است.

ملائی گفت: با تفاهم نامه که بین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان انعقاد شده است که در حال تبدیل کانال های آب به لوله و ایجاد آبیاری تحت فشار در شهرستان میناب هستیم.

وی افزود: فاز اول این طرح در شمال میناب آغاز شده است که در فاز های بعدی در مرکز و جنوب میناب انجام می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته مردم و وزارت نیرو که کاهش برداشت آب از میناب به بندرعباس است گفت: در سالهای اخیر عمده برداشت آب از میناب به صورت چشم گیری کاهش یافته است .

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه آیند سطح برداشت آب از میناب از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش می یابد و نیز در آینده به صفر می رسد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان با اشاره به چاه های آب در میناب گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که در استان هرمزگان حاکم است با هماهنگی های صورت گرفته از چاه های میناب استفاده نشده است و برای تامین آب شرب شهرستان میناب گذاشته ایم.

وی درادامه سخنان خود گفت: برای عبور از تابستان خشک و حفظ باغات شهرستان میناب با تجهیز چاه ها برای تامین آب باغ های این شهرستان اقدام می کنیم.

ملائی در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته مردم شهرستان میناب که از سد سرنی میناب سهمی داشته باشند ابراز امیدواری کرد: در این زمینه برنامه ریزی ها لازم در حال انجام است.

وی در پایان گفت : در حال مطالعه برای احداث سد بروی رودخانه زرانی شهرستان میناب هستیم.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2538