چاپ این صفحه

کشاورزان مینابی با کاشت محصولات جدید از تسهیلات برخوردار می شوند

میناب نیوز: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت: کشاورزان مینابی با کاشت محصولات جدید از تسهیلات برخوردار می شوند.

به گزارش میناب نیوز، مسعود قاسمی در نشست توجیهی کشاورزان شهرستان میناب با اشاره به اینکه شهرستان میناب قطب تولید محصولات کشاورزی استان هرمزگان است اظهار کرد: جهاد کشاورزی با کمک صنف کشاورزان در جهت آموزش های لازم در این شهرستان اقدام کند.

وی افزود: با برنامه ریزی های دقیق ، اصولی و بر اساس اولویت ها دشت های شهرستان میناب آموزش ها کشاورزان انجام شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میناب با اشاره به الگوی کشت جدید در شهرستان میناب گفت: کشاورزانی که  به سمت کاشت محصولات جدید در شهرستان میناب گام بردارند از اقدامات تشویقی از جمله تسهیلات برخوردار می شوند.

 وی در پایان تصریح کرد: کشاورزان با توجه به بحران آب استان و برای افزایش بهره وری و راندمان آب از آبیاری تحت فشار استفاده کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: برای مدیریت مصرف آب بایستی به سمت شیوه های جدید برای کشت محصولات کشاورزی گام برداریم.

وی با بیان این مطلب که 20 در صد از سطح کشت کشاورزان باید کاهش یابد افزود: این کار به این معنی نیست که درآمد کشاورزان کاهش می یابد بلکه با اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت فشار محصولات و درآمد کشاورزان نیز افزایش می یابد.

سید رضا امیری زاده گفت : کشاورزان که برای آبیاری زمین های زراعی خود از آبیاری تحت فشار استفاده کنند از یارانه دولت در اجرای این نوع آبیاری برخودار می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: کشاورزانی که نسبت به نصب کنتور اقدام کنند از اقدامات تشویقی از جمله تسهیلات می توانند استفاده کنند.

این مسئول افزود: کشاورزان با رعایت دستور العمل ها و با توجه به شرایط خاک ، آب و هوا اقدام به دادن کود شیمیایی کنند.

وی در پایان با اشاره به کشت چند محصولی در شهرستان میناب گفت: کشاورزان برای افزایش در آمد و کاهش ریسک پذیری و ضرر های احتمالی، چند محصول را در مزارع خود کشت کنند.

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2546