امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 برابر با 24 آوریل 2024

200 پروژه آبخيزداري تا پايان سال جاري در هرمزگان اجرايي و به بهره برداري خواهد رسيد

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت: 200 پروژه چند منظوره آبخيزداري تا پايان سال جاري در هرمزگان اجرايي و به بهره برداري خواهد رسيد.

میناب نیوز: به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست شوراي حفاظت از منابع آب استان هرمزگان، اظهار كرد: با مجموعه تدابير انديشيده شده و كار شبانه روزي، ايجاد منابع جديد و كنترل منابع موجود آب استان و همچنين همكاري مناسب مردم هرمزگان در مصرف آب، وضعيت آب شرب استان به شكل مناسبي براي فصل گرما مديريت شد تا مشكلي ايجاد نشود.

وي ضمن ابراز اميدواري براي افزايش بارندگي در هرمزگان در سال آبي پيش رو، افزود: با برنامه ريزي و مطالعات خوبي كه صورت گرفته 200 پروژه چند منظوره آبخيزداري با مشاركت وزارت جهاد كشاورزي و استانداري هرمزگان تا پايان سال جاري در هرمزگان اجرايي و به بهره برداري خواهد رسيد كه اين سازه هاي آبخيزداري در مجموع ظرفيت مهار و ذخيره سازي 84 ميليون مترمكعب آب را خواهند داشت.

استاندار هرمزگان تصريح كرد: اين پروژه هاي آبخيزداري به تامين آب شرب و كشاورزي در روستاهاي استان كمك خواهد كرد و علاوه بر آن پايداري آب و خاك را نيز در پي خواهد داشت.

همتي به انجام مطالعات احداث 10 سد كوچك از سوي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان اشاره كرد و بيان داشت: اين 10 سد كوچك نيز در مجموع مي توانند 40 ميليون متر مكعب آب را ذخيره كنند كه اعتبارات لازم از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به آنها اختصاص مي يابد تا اين سدها تا پايان سال 98 تكميل شوند.

وي خاطرنشان كرد: در حوزه سدهاي بزرگ نيز سد سرني ميناب در صورت بارندگي مناسب امسال آبگيري خواهد داشت و از ظرفيت سد جگين نيز استفاده مي شود و همچنين احداث سد گابريك نيز پيگيري خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه اجراي اين پروژه ها نشان دهنده توجه دولت براي تامين و پايداري آب شرب و كشاورزي در هرمزگان است، اظهار داشت: راه اندازي آب شيرين كن ها نيز ديگر برنامه دولت براي تامين آب در هرمزگان است و در اين راستا فاز نخست آب شيرين كن بندرعباس در نيمه اول مرداد تكميل مي شود و پس از دو هفته راه اندازي آزمايشي، فاز نخست اين آب شيرين كن با ظرفيت 20 هزار متر مكعب تا پايان مرداد ماه سال جاري به صورت رسمي افتتاح و آب توليدي آن وارد شبكه خواهد شد.

همتي به طرح تصفيه پساب فاضلاب بندرعباس در راستاي كاهش ورود فاضلاب به دريا اشاره كرد و گفت: پس از تصويب طرح خريد تضميني پساب تصفيه شده فاضلاب بندرعباس از سوي دولت كه در سفر رئيس جمهوري به هرمزگان انجام شد، سرمايه گذار بخش خصوصي در اين پروژه با جديت بيشتر مشغول به كار شد و هم اكنون با تصفيه پساب فاضلاب، درجه آلودگي پسابي كه در بندرعباس وارد دريا مي شود به ميزان 60 درصد كاهش يافته است.

وي اضافه كرد: مقرر شده بخشي از اين پساب جهت آبياري فضاي سبز در اختيار شهرداري بندرعباس قرار گيرد و بخش ديگري نيز جهت استفاده صنايع غرب بندرعباس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2590

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge