چاپ این صفحه

سهم مردم میناب از تخت های بیمارستانی نیم درصد است

میناب نیوز: سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت:سهم مردم میناب از تخت های بیمارستانی نیم درصد است.

به گزارش میناب نیوز، محمد احمدی در اولین مجمع سلامت شهرستان میناب اظهار کرد : باید چالش های سلامت شناسایی، اولویت بندی و توسط کارگروه امنیت و سلامت غذایی بررسی شود.

وی افزود: اهداف مجمع تبادل تجربیات، تبیین اولویت ها و پاسخگویی اجتماعی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب تصریح کرد: دولت و وزارت بهداشت در این حوزه سهم 25درصدی دارد و 75 درصد دیگر سهم مردم، سمن ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: با برنامه ریزی ، برنامه توسعه ششم کشور و استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان میناب در  این مسیر گام بر می داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب گفت : سرانه استفاده از تخت های بیمارستانی در استان‌های برخوردار مانند یزد سه و دو دهم است ولی در استان هرمزگان یک و هشت دهم درصد است.

وی افزود: در بندرعباس یک و دو دهم درصد و در شهرستان ميناب نیم درصد می باشد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به جمعیت شناور و سرریزی که از شهرستان های همجوار وارد مراکز بیمارستانی شهرستان میناب می شوند ممکن است سهم میناب نسبت به استفاده از تخت های بیمارستانی منفی باشد.

وی خاطرنشان کرد:تنها راه بهره مندی مردم از این شاخص تسریع در اجرا و احداث بیمارستان دوم میناب می باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب ضمن تاکید بر استفاده از تجربیات ارزشمند پزشکان و متخصصان مینابی خارج از شهرستان افزود:از کمک های فکری و برنامه ریزی عملی برای داشتن مجمعی قوی و کارآمد استفاده خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:یاد مرحوم یدالله رنجبر که اولین موسس مجمع خیرین سلامت شهرستان میناب بوده را گرامی می داریم و از زحمات محمدرضا رنجبر فرزند وی به عنوان رئیس مجمع و دیگر اعضای قدردانی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه دولت در بخش سلامت طلایی و درخشان است و تقریبا هزار تخت بیمارستان در استان هرمزگان در حال احداث است که می تواند نقش موثری در جهت توسعه پایدار، امنیت و سلامت افراد جامعه ایجاد کند.

احمدی در پایان تاکید کرد:لزوم استقرار دانشگاه علوم پزشکی برای تربیت نیروی انسانی ماندگار در شرق استان و در شهرستان میناب امری اجتناب پذیراست و خواسته به حق مردم شرق هرمزگان است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2652