امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

موافقت شوراى عالی معماری و شهرسازی با كليات طرح ويژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مكران

میناب نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی با كليات طرح ويژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مكران خبر داد.

به گزارش میناب نیوز، رضا مدرس اظهار کرد: جلسه شوراى عالی معماری و شهرسازی روز دوشنبه دهم دی در محل ساختمان شهيد دادمان وزارت راه و شهرسازی به رياست اسلامی وزير  راه و شهرسازی با دستور كار رسيدگی به طرح ويژه تو سعه و عمران منطقه ساحلی مكران برگزار شد.

وی ادامه داد: در اين جلسه ابتدا مشاور به تشريح طرح مطالعه شده و فرآيند طولانی و پيچيده آن پرداخت و يافته ها و چهارچوب های طرح مورد اشاره را در ابعاد گوناگون تشريح كرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در این نشست وزير راه و شهرسازی طرح موجود را كه پايه ريزی توسعه سواحل مكران را برعهده دارد نتيجه يك فرآيند علمی و طولانی دانست كه نمونه و مشابهی براى آن در كشور نمی توان يافت.

مدرس تصریح کرد: وزير راه و شهرسازی همچنين ديدگاه های خود را در خصوص غنا بخشی به طرح بيان داشت و دستوراتی در خصوص توجه بيشتر به قابليت های صنعتی جاسك و اهتمام جدی تر به بهره گيری از قابليت های بی نظير گردشگری و تجاری سيريك صادر نمود.

وی با اشاره به همكاری همه جانبه استان هرمزگان در روند مطالعه و تصويب طرح، خواستار توجه جدی به نظرات دستگاه هاى اجرایی استانی و گنجاندن اين خواسته ها در متن نهایی طرح به عنوان سند پايه در فرآيند توسعه سواحل مكران گرديد و كم توجهی نسبت به اين نظرات را سبب ساز بروز اشكالات عديده در اين مسير دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت تنوع بخشی به اقليم و  درنظر گرفتن پهنه پشتيبان براى فعاليت های اقتصادی منطقه ساحلى مكران، ضرورت واگذارى ماموريت و جايگاه مناسب براى شهرستان بشاگرد در پروسه توسعه سواحل مكران را اجتناب ناپذير دانست و اضافه كرد: شهرستان بشاگرد و سواحل مكران به موازات هم از مزايای حضور بشاگرد در اين فرآيند سود خواهند برد.

مدرس خواستار سرعت بخشی به روند رسيدگی و تصويب طرح ويژه توسعه و عمران مناطق ساحلی مكران شد و بیان داشت: نبايد اجازه داد كه تاخير در تصويب اين طرح سبب بی اثر شدن مزيت های نسبی ارزشمند اين منطقه استراتژيك شود يا سبب پيشی گرفتن اقدامات خارج از چارچوب طرح بر تصميمات كارشناسی در نظر گرفته شده در اين طرح بشويم و در مجموع زيان های تاخير در اتخاذ تصميم به هنگام در اين خصوص سنگين است و اين طرح دارای نقاط قوت فراوانی است و اگر نقاط ضعفی هم دارد بايد به سرعت برطرف و طرح پس از تصويب نهايی جهت اجرا ابلاغ شود.

وی گفت: در نهايت پس از بحث و تبادل نظر با رای شوراى عالی با كليات طرح موافقت شد و مقرر گردید كميته فنی مربوطه نسبت به اخذ نظرات اعضا و گنجاندن بخش منطقی و ضروری اين پيشنهادات در سند نهایی اقدام نمايد.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 2696

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge