امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403 برابر با 16 آوریل 2024

پیش بینی برداشت 60 تن حنا در هرمزگان

میناب نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت حنا از اراضی زیرکشت این محصول در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود60 تن حنا برداشت شود.

به گزارش میناب نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس حیدری پوری افزود: سطح زیر کشت این محصول 30هکتار با میانگین عملکرد تولید برگ در هر هکتار 2 تن است.

وی، مناطق شمیل، تخت و قلعه قاضی را از عمده نقاط کشت حنا در استان نام برد.

این مسوول، بیان داشت: برداشت حنا، سالی دو بار انجام می شود که برداشت نخست آن در اوایل تیرماه به نام آن حنای گرما که دارای برگ ضخیم و به رنگ روشن است و برداشت دوم آن به نام حنای قوس که به رنگ سبز تیره نیز هم اکنون آغاز شده است.

حیدری پوری افزود: با توجه به مرز آبی استان و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس این محصول می تواند نقش قابل توجهی در توسعه صادرات غیرنفتی بویژه صدور حنا و همچنین اشتغالزایی داشته باشد که حنای هرمزگان به علت رنگ خوب و کیفیت بالای از مرغوبترین حناهای کشور است و به عنوان سوغات به کشورهای حاشیه خلیج فارس برده می شود.

حنا با نام علمی لاوسونیا از زمان های بسیار دور به عنوان یک نوع رنگ شناخته شده و از قدیمی ترین ترکیبات آرایشی وبهداشتی در جهان به شمار می رود.

 

 

رای دادن به این مورد
(1 رای)
کد خبر: 274
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge