امروز: سه شنبه 29 اسفند 1402 برابر با 19 مارس 2024

هدفگذاری برای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی و محصولات تولیدی هرمزگان در سال 98

میناب نیوز:استاندار هرمزگان گفت: برای سال جاری صادرات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و محصولات تولیدی استان هرمزگان هدفگذاری شده است.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، عنوان کرد: توسعه صادرات یکی از راه های مهم رونق تولید و اشتغال و تقویت پول ملی است.

وی ادامه داد: همه ما باید حامی صادرکنندگان کالا باشیم و کمک ها و خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: از صادرکنندگان هم انتظار داریم ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند تا به اقتصاد کمک شود.

همتی بیان داشت: در استان هرمزگان به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور ماموریت های ملی و استانی مهمی در حوزه صادرات بر عهده داریم که باید با حمایت همه جانبه از صادرکنندگان کالا آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به فعال شدن گمرکات در شهرستان ها و بنادر کوچک استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸ مجوز مرز رسمی برای مناطق مختلف استان صادر شد و در سال جاری نیز ۵ مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان صادر شده است که این امر در رونق صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار موثر بوده است.

وی گفت: در سال ۹۷ بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار محصولات و کالاهای تولیدی استان هرمزگان از گمرکات این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: میزان صادرات کالا از استان هرمزگان به کشور عمان در سال گذشته ۶۱۵ میلیون دلار بود که ۷۵ درصد افزایش یافته و همچنین از هرمزگان به کشور قطر نیز ۸۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این ارقام بیانگر فعال بودن تولید، روان شدن مسیر صادرات و افزایش فعالیت گمرکات و بنادر استان در راستای صادرات کالاهای غیر نفتی است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای سال جاری صادرات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و محصولات تولیدی استان هرمزگان هدفگذاری شده است که امیدواریم بتوانیم این هدف مهم را تحقق ببخشیم.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2795

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge