چاپ این صفحه

سازمان بنادر و دریانوردی نگاهی ویژه به افق توسعه مکران داشته باشد

میناب نیوز: استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه سواحل مکران نیازمند تفکر بلند است، گفت: توسعه سواحل مکران باید به یک گفتمان در هرمزگان تبدیل شود.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در نخستین نشست شورای راهبردی توسعه سواحل مکران، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی اسناد بالادستی مربوط به توسعه سواحل مکران را مورد مطالعه قرار داده و در راستای اجرای آن گام بردارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقلیمی و مردمی منطقه مکران در شرق هرمزگان، افزود: نگاه مدیران باید معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری در این منطقه باشد تا بخش خصوصی در سواحل مکران سرمایه‌گذاری کند و هدف توسعه این منطقه تحقق یابد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در توسعه مکران، قانون به گونه ای دیده شده است که تمام شهرستان‌های این منطقه در این توسعه نقش دارند و از آن بهره مند می شوند.

همتی تصریح کرد: باید در سطح ملی یک ستاد وجود داشته باشد و ستاد توسعه سواحل مکران در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان را پشتیبانی کند و این دو استان‌ می‌توانند مکمل یکدیگر در توسعه این منطقه باشند.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که در هر شهرستان این منطقه یک ستاد توسعه مکران ایجاد و توسط ستاد ملی حمایت شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه سواحل مکران نیازمند تفکر بلند است، اظهار داشت: ستاد راهبردی توسعه سواحل مکران به صورت ماهانه باید تشکیل جلسه دهد و توسعه سواحل مکران باید به یک گفتمان در هرمزگان تبدیل شود.

همتی خاطرنشان کرد: تمامی مدیران و فرمانداران این منطقه باید اسناد بالادستی مربوط به توسعه مکران را مطالعه کنند و برای جمعیت میلیونی که باید در نوار ساحلی اسکان یابند، برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان داشت: دستگاه‌ها باید فعالانه در این خصوص اقدام کنند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید نگاهی ویژه به افق توسعه مکران داشته باشد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: مکاتبه‌ای با رئیس جمهور صورت گرفت در خصوص اینکه بشاگرد هم به طرح توسعه مکران افزوده شود و در مسیر توسعه قرار گیرد که وی دستور پیگیری لازم را صادر کردند.

همتی گفت: حرکت، همراهی، مشارکت و استقبال مردم و نخبگان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پیشبرد اهداف بسیار موثر است و این موارد نکاتی کلیدی برای سرعت گرفتن توسعه یک منطقه محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه استان باید تسریع در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: فرمانداران باید متولی حمایت از سرمایه‌گذاران باشند و در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری گام بردارند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با ظرفیت‌هایی که در هرمزگان وجود دارد، اگر دستگاه‌های اجرایی شرایط مناسب را برای سرمایه گذاری فراهم کنند، توسعه و تحولات بزرگی در هرمزگان ایجاد می‌شود.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2829