چاپ این صفحه

توسعه سواحل مكران نيازمند تعيين ساز و كار دقيق تامين منابع مالى اجراى پروژه ها و تفويض اختيارات قانونى است

میناب نیوز: استاندار هرمزگان گفت : توسعه سواحل مكران نيازمند تعيين ساز و كار دقيق تامين منابع مالى اجراى پروژه ها و تفويض اختيارات قانونى است.

به گزارش میناب نیوز،فریدون همتی در جلسه شوراى راهبرى توسعه سواحل مكران، روند برنامه‌ریزی توسعه سواحل مكران را صحيح و منطقى ارزيابى کرد و بیان داشت: طرح توسعه سواحل مکران با استفاده از تجارب ارزنده ملى و بین المللی، مراحل مفهوم سازى، نظريه پردازى، مطالعه، تصويب و ابلاغ اسناد توسعه را با موفقيت پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: این طرح اكنون نيازمند عمليات عمرانى گسترده و شكل گيرى فعاليت هاى اقتصادى در منطقه مکران مى باشد.

استاندار هرمزگان سرعت بخشى به روند اين توسعه را خواستار شد و افزود: تحقق تسريع در توسعه سواحل مکران منوط و مشروط به تعيين ساز و كار دقيق و كاربردى تامين منابع مالى براى اجراى پروژه ها و واگذارى اختيارات لازم به دستگاه ها با محوريت استاندارى هاى دو استان هرمزگان و سيستان و بلوچستان است.

شایان ذکر است؛ جلسه شوراى راهبرى توسعه سواحل مكران، با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، شيركوند معاون هماهنگى و نظارت اقتصادى و زيربنايى معاون اول رئيس جمهور و دبير این شورا و ديگر اعضا در محل دبيرخانه شورا برگزار شد.

در این جلسه گزارشاتى از جانب معاون اقتصادى وزارت امور اقتصاد و دارايى در خصوص تعيين ساز و كار تامين مالى پروژه ها و طرح هاى توسعه اى در سواحل مكران و همچنين گزارش مشترک استاندارى هاى هرمزگان و سيستان و بلوچستان از پيگيرى و اجراى مصوبات شوراى توسعه سواحل مكران ارائه و مقرر شد پس از ارزيابى دبيرخانه و اظهار نظر تخصصى اعضاى شورا، اقدامات لازم اجرايى گردد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2929