چاپ این صفحه

تایید ۵۱ نفر در هرمزگان

ميناب نيوز:رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: نتیجه بررسی اعتراض و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده یا عدم احراز در مرحله بررسی هیئت نظارت استان و مرکزی، قرار بود تا دیروز (۱۲ بهمن) توسط شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شود که تا کنون تایید یا رد صلاحیت سه داوطلب در هرمزگان اعلام نشده است.

به گزارش ميناب نيوز،سعید ناجی ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه از بین ۱۱۳ نفری که در سه حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کرده و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم بودند صلاحیت ۵۱ نفرشان توسط هیات‌های نظارت تائید شده است، تصریح کرد: علاوه بر تائید نشدن صلاحیت ۴۲ نفر از کاندیداها توسط هیات‌های نظارت، تعداد ۱۷ نفر نیز از شرکت در انتخابات انصراف داده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام شورای نگهبان به وزارت کشور در این مرحله در حوزه مرکزی استان ۳۲ نفر تایید، ۲۴ نفر رد صلاحیت و وضعیت یک نفر تا کنون اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شرق نیز تایید یا رد صلاحیت یک نفر تا کنون اعلام نشده ، افزود: در این مرحله در حوزه شرق استان نیز هفت داوطلب تایید و ۹ نفر رد صلاحیت شده است.

ناجی با اشاره به تایید ۱۲ نفر در حوزه غرب استان، گفت: در این مرحله ۹ نفر در غرب استان رد صلاحیت شدند و وضعیت یک نفر نیز تا کنون اعلام نشده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکسد کرد: داوطلبانی که در مراحل قبلی تایید، ولی در این مرحله رد صلاحیت می‌شوند، طبق تبصره سه ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت، می‌توانند دوباره اعتراض کنند.

وی تصریح کرد: نتایج نهایی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه‌های انتخابیه هرمزگان 22 بهمن سال جاری اعلام می‌شود و از 23 بهمن نیز تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه مدیران دستگاهای اجرایی و اعضای هیئت اجرایی انتخابات در استان در فضای انتخاباتی مراقب حیثیت دولت باشند، افزود: نگاه دولت به انتخابات، یک نگاه بی طرفانه و پرهیز از رفتارهای جانبدارانه است که باید از سوی تمامی متولیان امر در استان به درستی رعایت شود.

ناجی تاکید کرد: با توجه به تحرکات زودهنگام تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی، ضروری است مفاد ماده 59قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی تمامی مدیران استان رعایت شود و برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حماسی همت گمارند.

وی همچنین تاکید کرده است که با متخلفین، برابر قانون و مقررات رفتار خواهد شد.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2935