چاپ این صفحه

اقامه نماز و دیگر برنامه‌ها در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های کم خطر هرمزگان انجام شود

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری مراسمات و اقامه نمازهای جمعه و جماعت در شهرستان های کم خطر باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک صورت گیرد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جدید این ستاد، عنوان کرد: بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت، ۱۳۲ شهرستان در کشور به لحاظ وجود بیماری کرونا، جزء شهرستان های کم خطر اعلام شدند.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، تعدادی از شهرستان‌های استان هرمزگان کم خطر و سفید اعلام شدند که پس از بررسی نهایی، اسامی آنها فردا اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مساجد و اماکن مذهبی در شهرستان های کم خطر از فردا پانزدهم اردیبهشت بازگشایی می‌شوند و با بررسی های بیشتر احتمال دارد از ۲۷ اردیبهشت مدارس نیز در این شهرستان‌ها، بازگشایی شوند.

همتی تصریح کرد: برگزاری مراسمات و اقامه نمازهای جمعه و جماعت در شهرستان های کم خطر باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک صورت گیرد و در حد امکان برنامه ها و مراسمات در فضای باز برگزار شود.

وی گفت: افراد با سن بالا و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در مساجد خودداری کرده و به هیچ عنوان در مراسمات و برنامه‌ها حضور نداشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تمامی مناطق، تجمع و ازدحام نباید وجود داشته باشد و فعالیت ها با فاصله گذاری و رعایت اصول برای پیشگیری از بیماری از جمله استفاده از ماسک، انجام شود.

همتی بیان داشت: مشاغل و صنوف پر رسیک در شهرهای کم خطر باید طبق دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عمل کنند و فعالیت اماکن ورزشی پر خطر همچنان ممنوع است.

وی اظهار داشت: عملکرد مدیریت بیماری کرونا در کشور جلوه های زیبایی دارد که در سایه نگاه انسانی و اسلامی جامعه رقم خورده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: عدالت در خدمات رسانی بهداشتی در استان و کشور در جهان کم نظیر است و هیچ تبعیضی بین بیماران در بیمارستان‌های استان رخ نداده است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 2969