امروز: پنج شنبه 30 فروردين 1403 برابر با 18 آوریل 2024

محدودیت‌های جدیدی در شهرستان میناب مانند دیگر نقاط کشور وضع شده است

میناب نیوز : سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت : محدودیت‌های جدیدی در شهرستان میناب مانند دیگر نقاط کشور وضع شده است.

به گزارش میناب نیوز،مجید سلحشور درجلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان میناب در محل سالن جلسات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدیدی در شهرستان مانند دیگر نقاط کشور وضع شده است.

وی درباره این محدودیت‌ها به خصوص در حوزه تردد خودروها، افزود: در نشست ستاد کرونا مقرر شد از روز شنبه اول آذر ماه، محدودیت‌هایی در حوزه تجمعات و ترددها در بخش‌های مختلف اداری، تجاری و … در سطح کشور اعمال شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب با اشاره به ضرورت همراهی مردم با مسئولان در اجرای این طرح، تاکید کرد: مردم و گروه‌های مختلف شغلی و اصناف بهترین حامی برای اجرای طرح‌ها محسوب می‌شوند از سوی دیگر اگر همدلی موجود در بین مردم بیش از پیش افزایش یابد، بی‌تردید می‌توانیم شاهد فروکش کردن و کاهش میزان ابتلاء به بیماری کرونا باشیم و با رعایت پروتکل ها و کاهش تجمعات میزان ابتلا کاهش پیدا می کند در حالی که با افزایش سفرها و تجمعات میزان مبتلایان افزایش خواهد یافت‌.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان تصریح کرد: هدف تعطیلی کسب و کارها نیست بلکه برای کاهش شیوع این بیماری موظفیم هر جا که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود برخورد قانونی را انجام دهیم.

وی افزود: در خصوص کارکنان نیز تصمیم گیری شده است در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در ادارات حاضر شوند و در شهرهای در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند هرکدام به ترتیب یک دوم و دو سوم کارکنان در محل کار حاضر شوند .

سلحشور همچنین در خصوص تردد خودروها گفت : سکنه شهرهای  وضعیت قرمز و نارنجی اجازه ورود به هیچ شهری را ندارند و همچنین ورود پلاک های غیر بومی به شهرهایی که وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند ممنوع است‌. در شهرهایی که وضعیت آنها قرمز میشود هم تردد خودروها در درون شهر از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می باشد .

وی تاکید کرد: محدودیت ها و جرایم اگر چه در قانون پیش بینی شده است اما آنچه که پیش از هر موضوع دیگری واجد اهمیت است توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از خود و اعضای خانواده شان است و امید است با  مراقبت صحیح بتوان از شر این ویروس منحوس رهایی یافت .

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم  شده است.

وی افزود: حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش ادارات، تجاري، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترددها را در بر می‌گیرد.

سلحشور همچنین گفت:متناسب با روند بیماری در هر شهر وضعیت سه گانه و  نوع محدودیت‌های مرتبط تعیین و اعمال ‌می شود.

وی تاکید کرد: شاخص تعيين وضعيت شهرها در این طرح متمرکز برتعداد بستري با تست PCR مثبت روزانه است درسه دسته شهرهاي زرد به صورت بستري با تست PCR مثبت روزانه۴  نفر به ازاء هرصد هزار نفر ،شهرهاي نارنجي به صورت بستري با تست PCR مثبت روزانه۶  نفر به ازاء هر صدهزار نفر و در  شهرهاي قرمز به صورت بستري با تست PCR مثبت روزانه۱۰  نفر به ازاء هرصد هزار نفر می باشد .

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میناب در پایان اظهار کرد: ضمانت اجراء پیش بینی شده در این طرح، شامل تذكر كتبي، انفصال از خدمت كاركنان و مديران دولتی، پلمپ ، جریمه نقدی می‌باشد و جريمه براي خودروهای شخصی پانصد هزار تومان و يك ميليون تومان است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3074

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge