امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403 برابر با 20 آوریل 2024

بازدید استاندار هرمزگان‌ از طرح ۳۷۵۰هکتاری آبیاری نوین اراضی کشاورزی میناب / ایجاد اشتغال پایدار و مستقیم برای ۱۱هزار نفر

میناب نیوز: استاندار هرمزگان از پروژه ۳۷۵۰هکتاری آبیاری تحت فشار دشت میناب بازدید کرد.

به گزارش میناب نیوز، فریدون همتی در حاشیه این بازید با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است، با تشریح عملیات تجهیز طرح ۳۷۵۰هکتاری اراضی کشاورزی دشت میناب به سیستم نوین آبیاری، گفت: برای تجهیز این اراضی، ۶۵۰متر لوله گذاری به قطر ۹۰۰ میلیمتر، ۳۶.۵کیلومتر  لوله گذاری با لوله پلی اتیلن به اقطار ۲۰۰ الی ۳۵۵ میلیمتر،  ۱۰کیلومتر لوله فولادی با قطر ۸۰۰ ،۶۰۰ و ۴۰۰ میلی متر و ۲۵۶ دستگاه حوضچه شیرآلات اجرا شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به مزایا و اهمیت اجرای این پروژه عظیم بخش کشاورزی، تصریح کرد: با انجام این پروژه، برای ۱۱ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاده شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی،  جلوگیری از آفت سطح آبخوان و فرونشست زمین در دشت میناب، حذف تلفات و افزایش راندمان آبیاری با به کارگیری روش های نوین، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از عدم کفایت آب و تأمین بخشی از مصارف کشاورزی دشت میناب از مخازن سدهای شمیل و نیان از جمله مزایای این طرح است.

سطح زیر کشت محصولات زراعی میناب ۲۲هزار و ۱۳۱ هکتار و تولید سالیانه ۸۸۲ هزار و ۹۶۵ تن است و محصولات باغی این شهرستان نیز ۲۳ هزار و ۳۵۰ هکتار و تولید سالیانه  آن ۱۷ هزار و ۲۷تن است.

با تجهیز سه هزار و ۷۵۰هکتار از اراضی دشت میناب به سیستم نوین آبیاری، ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال داشته است.

طرح احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی ، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی ، تجهیز و نوسازی اراضی است.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3079

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge