امروز: پنج شنبه 09 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

بابت داروهای کرونا بیش از ۱۴۰میلیارد تومان بدهکاریم

میناب نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از ۱۴۰میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

به گزارش میناب نیوز،حسین فرشیدی اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات، اجازه ندادیم این موضوع خللی در روند درمان بیماران ایجاد کند.

وی ادامه داد: هر ویال داروی رمدسیویر ۶۵۰هزار تومان قیمت دارد و به هر بیمار باید در صورت تشخیص پزشک، ۶ویال از این دارو تزریق شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: فقط در یک ماه گذشته ۱۵هزار ویال از این دارو در استان هرمزگان مصرف شده که هزینه آن نزدیک به ۱۰میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون روزانه بین ۷۰۰تا ۸۰۰ویال از این دارو استفاده می شود و با توجه به روند افزایش بیماران بستری ناشی از کرونا در استان برای تیر و مردادماه، حدود ۶۰هزار ویال از این دارو مورد نیاز است که هزینه آن حدود ۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته وی در بیشتر موارد این داروها به صورت اعتباری از شرکت های دارویی خریداری می شود تا بعد از دریافت مطالبات از بیمه ها، بدهکاری ها پرداخت گردد.

فرشیدی رقم مطالبات از بیمه های تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح در استان را حدود ۱۳۰میلیارد تومان اعلام کرد که ۸۰میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بیمه سلامت است. 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3140

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge