امروز: چهارشنبه 29 فروردين 1403 برابر با 16 آوریل 2024

افتتاح پروژه کشت داربستی گوجه از طرح های اقتصاد مقاومتی در میناب

میناب نیوز:به مناسبت هفته بسیج پروژه کشت داربستی گوجه به نمایندگی از ۲۳۷ از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان هرمزگان به نمایندگی در شهرستان میناب با حضور سرهنگ مزراعی جانشین سپاه استان و دکتر مالکی زاده مدیر کل امور روستایی استانداری، امام جمعه، و معاون استاندار و فرماندار ویژه و مسئولین شهرستان میناب افتتاح شد.

به گزارش میناب نیوز، در این مراسم  فرمانده سپاه ناحیه میناب اظهار داشت: شهرستان میناب بعنوان یکی از بهترین شهرستان میناب توانسته بیشترین عملکرد را در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

 وی بیان داشت: در شهرستان میناب ۶۴ واحد تولیدی راه اندازی شده که ۲۶۳ نفر اشتغال زایی را در این پروژه ها داشته است.

سرهنگ حبیب الله سهرابی افزود: این طرح ها شامل پرورش شترمرغ، پرورش قارج، تولید کود ورمی کمپوست، محصولات گلخانه، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، تولید نشاء، پرورش میگو، دام سبک، پرورش مرغ، پرورش جوجه یک روزه است.

 در ادامه  مسئول سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان گفت: بسیج سازندگی با بهره گیری و دعوت از افرادی که توانایی انجام ایجاد اشتغال را دارند، سعی دارد با این کار باعث محرومیت زدایی و عمران و آبادانی  کشور بشود.  

اسکندری اظهارداشت:از جمله این پروژه ها که کشت داربستی گوجه که جایگزین کشت سنتی است باعث صرفه جویی در نهال ها و افزایش بازدهی می باشد.  

وی افزود: این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع می باشد که بازدهی آن ده برابر کشت سنتی است که در هر هکتار ۳۰ تن محصول گوجه برداشت می شود.

 

 

 

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 315
برچسب زدن

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge