امروز: جمعه 10 فروردين 1403 برابر با 28 مارس 2024

پنج اولویت مسایل فرهنگی استان هرمزگان تدوین و تصویب شد

میناب نیوز:  پنج اولویت مسایل فرهنگی استان پس از بحث و تبادل نظر ،تدوین و تصویب شد.

به گزارش میناب نیوز،حجت الاسلام محمد عبادی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و اعضای اصلی شورا تشکیل در این خصوص اظهار کرد : بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی کشور،یازده استان به عنوان پایلوت می باید اولویت ها، مسایل و سیاست های فرهنگی استان خود را اعلام کنند که پس از تصویب نهایی به مدت یک سال اجرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان افزود: بر این اساس کارگروه های تخصصی و پژوهشی شکل گرفت و مکاتبات لازم با دستگاه ها و موسسات مرتبط انجام  و لیست مسایل ،مشکلات و معضلات فرهنگی استان تهیه که پس از جمع بندی پنج محور اصلی مشخص شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد:این پنج اولویت بصورت کلی و برای تصویب اولیه و تبادل نظر اعضا ارایه شده است و سپس در جلسات تخصصی تر به جزئیات و نحوه اجرا و شرح وظایف آن خواهیم پرداخت.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: با توجه به گستردگی و شمولیت مسایل فرهنگی ،رسیدن به پنج اولویت اصلی کار بسیار دشواری است و در این خصوص دیدگاه ها و نظرات متفاوتی وجود دارد که همه آنها قابل احترام است.

در ادامه رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اعلام پنج مساله اولویت دار فرهنگ پرداخت و گفت:ضعف برنامه های آموزشی و تربیتی،تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی،پیامدهای فرهنگی آسیب های اجتماعی،ضعف ارزش ها و باورهای فرهنگی،عدم برنامه های منسجم فرهنگی و آموزشی،ضعف و کمبودهای زیرساخت های فرهنگی از مهمترین مسایل فرهنگی استان. هرمزگان است.

گفتنی است: در ادامه این جلسه پس از تدوین کلیات اولویت های مسایل فرهنگی استان هرمزگان ،احکام پنج عضو جلسه به عنوان دبیران کمیته های مختلف تدوین و اجرای برش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به شرح ذیل ابلاغ شد: -ایرج بیت الهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ،به عنوان دبیر کمیته تعلیم و تربیت -صالح دریانوردرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان ،به عنوان دبیر کمیته اقتصاد و فرهنگ -رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،هرمزگان به عنوان دبیر کمیته فرهنگ و رسانه -حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری مدیرکل تبلغات اسلامی ،به عنوان دبیر کمیته امور دینی -مریم یگانه مدیرکل امور بانوان استانداری ،به عنوان دبیر کمیته اجتماعی و زنان و خانواده

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3151

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge