چاپ این صفحه

طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست در هرمزگان

میناب نیوز:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از اجرائی شدن طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست از امشب بصورت آزمایشی در سطح استان و از شنبه به صورت رسمی خبر داد.

به گزارش میناب نیوز؛ معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست طرح نظارت بر روند توزیع گوشت مرغ با زیرساخت پست جمهوری اسلامی اظهار کرد: این طرح از ۱۱ تیرماه سال جاری باید در کل کشور گسترش یابد.

حمید محله‌ای افزود: محموله هایی که از کشتارگاه به مقصد خرده فروشی و عمده فروشی و قطعه بندیها و رستوران ها صادر می شود باید با زیرساخت پست بارکد نصب کنند و این بارکد در مقصد بازخوانی و توسط تحویل گیرنده دریافت شود.

وی ادامه داد: این تایید به صورت سیستمی از شرکت پست به سامانه جامع تجارت وزارت صمت انتقال می یابد و به این ترتیب می‌توانیم حلقه نهایی پس از کشتارگاه را رصد کنیم و تحویل دهنده و تحویل گیرنده را در سامانه مستندسازی کنیم.

محله ای تصریح کرد: در این طرح از زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله سامانه جامع تجارت و زیرساخت شرکت ملی پست برای مرسولات پستی استفاده می کنیم و زیرساخت جدیدی به آن ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌های استان هرمزگان موظفند میزان کشتار را در سامانه صمت درج کنند عنوان کرد: بر این اساس کشتار و فروش، باید هم کلیه سطح ها اعم از عمده فروشی تا خرده فروشی در سامانه جامع تجارت ثبت نام شده باشند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست از امشب در هرمزگان با همکاری دستگاه های متولی آغاز می گردد.

خلیل قاسمی در این شرایط حساس باید محکم و با اقتدار با همکاری نهادهای نظارتی و قضایی بر تولید و توزیع گوشت مرغ نظارت کنیم تا مردم با کمبودی مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: نظارت بر تولید و توزیع مرغ یک‌مسیر و یک روند است که باید تمامی آن را به درستی دنبال کنیم و هیچ بخشی بدون نظارت نماند ؛دراینصورت در سریعترین زمان ممکن به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: هدف ما حمایت از تولید و تولیدکننده است و نظارت های سازمان در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان و برخورد با افرادی است که ممکن است با تخلف احتمالی کارشکنی و فرصت طلبی کنند.

رای دادن به این مورد
(0 رای)
کد خبر: 3152